Resultat 1 till 7 av 7

Dolt innehåll på hemsidor visas inte av Googl

  1. #1
    Göteborgs universitets avatar
    Göteborgs universitet Göteborgs universitet är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    7
    Jag läste att dolt innehåll på hemsidor inte visas längre av Google. Stämmer det? Och så även med dolda innehållet på denna sida?
    http://utbildning.gu.se/studieochkarriarvagledning.
    Senast redigerat av Göteborgs universitet den 2015-03-05 klockan 14:39.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det har väl inte trängt igenom än vad jag har sett eller läst.
    Men det är å andra sidan inte speciellt svårt att ta rätt på heller. Bara att sök på innehåll som är dolt och se om det kommer upp.
    Källan till det hela hittar du här https://www.seroundtable.com/google-...seo-19489.html

    Och ett citat därifrån
    …It might be that we've gone a little bit further now to actively ignore the information that's not directly visible.

  3. #3
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Urban: skulle du rekomdera att inte ha text i dolda fält. Ex att man trycker på en "bar" så kommer innehållet fram. "Läs mer " är ju e klassiker i produktbeskrivningar.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag upplyser mina kunder om vad Google anser om det hela och hur det kan påverka sökbarheten. Så det blir att avråda då kan man nog säga.
    Nu har jag SEO-mässigt inte tittat så mycket på hur det praktiskt är. Men som sagt lätt att kontrollera, ta bara en fras med flera ord sök på den.

    Kan förstå Googles syn där faktiskt. Detta då jag sett webbplatser som petat in enorma textmängder där. Och där man får leta efter visa mer text, som kan gömmas med en liten > någonstans.
    Och då känns det som en tillbakagång till den tiden när det las in texter i dolda lager, vit text på vit botten, etc.

    Men visst man kan ju titta på vad är det för typ av text som finns där. Har det betydelse vid en sökning för att få in trafik eller inte?

  5. #5
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Kan förstå Googles syn där faktiskt. Detta då jag sett webbplatser som petat in enorma textmängder där. Och där man får leta efter visa mer text, som kan gömmas med en liten > någonstans.
    Detta bör Google ändå kunna märka då. Eftersom de kan upplysa storlek på tryckytor på mobila webbsidor i Google Page Speed så bör de kunna se om knappen för att visa mer content är stor nog att synas.

  6. #6
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Jag har själv gjort test och även sett att Simon Nyström gjort test. Och det är tydligt att texten som "göms" indexeras av google. Men om sedan denna text värderas mindre av Google är ju inte lika lätt att avgöra. Kommer sidan att ranka sämre på utvalda ord om texten är gömd mot om den inte är det.
    Urban: Har du något bättre förslag att lösa problemet på. Säg att jag har en FAQ på 2000ord. Rätt jobbigt för kunden att scrolla för att hitta rätt fråga/svar. Det skulle väll vara ajax(?) # möjligtvis då?
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  7. #7
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Menar du vit text som göms med en vit bakgrund? För det suger och det ska man undvika man kan tom riskera penalty för det.

    Dropdowns vet jag indexeras och det är ett sätt att lägga mycket text på för att sortera ut det så får användaren läsa vad det vill läsa ist för att få en mängd text på en gång.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sesam och Eniro visas inte som sökmotorer i Google Analytics
    Av MattiasN i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-13, 08:09
  2. Text som inte visas pga Jquery
    Av DMDaniel i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 08:33
  3. Indexsida visas inte som sökresultat?
    Av keymak3r i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 03:26
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 10:55
  5. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 02:40