Resultat 1 till 6 av 6

Indien?

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Hej,

    Någon här som har erfarenhet av att jobba med inlänkar från andra länder som Indien tex trots att man har sin bas på den svenska marknaden? Finns det något sätt att ta sig runt Googles "all seeing eye"? Att inleda ett samarbete med indiska SEO-optimerare som både jobbar med onpage samt inlänkar är tanken.

    Feedback önskas!

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tjenare "Olof"

    Vänd på det istället. Om du var Google och din svenska sida fick ett tillskott med en massa Indiska länkar, varför skulle det vara relevant? Med det sagt, du kan säkerligen lura algoritmen kortsiktigt men om du ska bygga länkar till en svensk sida som du bryr dig om så hade jag nog fokuserat på att bygga en ren länkprofil.

    Vill du testa deras tjänster så lägg upp en sat-sida och be dom bygga länkar till den sidan istället för att se vad du får för resultat, men håll din huvudsida borta från den sortens länkbygge.

  3. #3
    onlinepokerplays avatar
    onlinepokerplay onlinepokerplay är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    38
    i can help you.contact me

  4. #4
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Tjenare "Olof"

    Vänd på det istället. Om du var Google och din svenska sida fick ett tillskott med en massa Indiska länkar, varför skulle det vara relevant? Med det sagt, du kan säkerligen lura algoritmen kortsiktigt men om du ska bygga länkar till en svensk sida som du bryr dig om så hade jag nog fokuserat på att bygga en ren länkprofil.

    Vill du testa deras tjänster så lägg upp en sat-sida och be dom bygga länkar till den sidan istället för att se vad du får för resultat, men håll din huvudsida borta från den sortens länkbygge.
    Tack Niklas,

    Priserna är hutlösa på den svenska SEO marknaden (hutlösa p.g.a att man inte vet vad man får för pengarna). Endast dom mest seriösa som lämnar någon form av garanti vilket i sin tur driver upp priset ytterligare. Jag har full förståelse för detta men funderar lite på hur man kan komma undan billigare.

    Man har vänner och kontakter inom alla möjliga IT-segment men inte inom SEO världen av någon anledning, det känns inte som att det är så många som egentligen dedikerat sig åt SEO jämfört med utveckling m.m
    Senast redigerat av Olof86 den 2015-04-22 klockan 09:41.

  5. #5
    linkbuildings avatar
    linkbuilding linkbuilding är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    4
    Ligger de svenske priser på det samme som danske?

  6. #6
    dobbans avatar
    dobban dobban är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Malta
    Inlägg
    19
    SEO kan nog anses som mindre "etablerad" och igenkänd bransch än utveckling och liknande genrer inom IT så det kan nog vara en del av förklaringen till din känsla :-)

    Gällande din kommentar för marknadspriser så antar jag att du primärt syftar på länkbygge. Jag skulle inte dra det så långt att förknippa seriösitet med garantier men det finns aktörer som mer transparenta än andra. När det väl kommer till kritan inom sökmotoroptimering finns det inga garantier, däremot med goda kunskaper och erfarenhet ges det en högre chans till bättre/effektivare resultat. En av de faktorer som också styr penningen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)