Hej.
Jag har sedan 15 års ålder sysslat med försäljning inom media med väldigt stora framgångar, med framgångar menar jag då försäljningsresultat. På senare år har jag arbetat med SEO med min kollega Viktor Grahn som lärt mig massor inom detta fantastiska ämne. Nu jobbar jag på Flighton AB som säljare samt sökmotoroptimerare, mitt fokus på försäljning har tyvärr drabbats negativt då jag begravt mig i Google och dess vision & mission. Jag är helt fascinerad av detta företag. Anledningen till denna trådstart är att vi ska diskutera vad Google kan tänkas göra med den maktposition de faktiskt besitter. De känner till vad vi tänker på, vad vi känner, vad vi vill, vad som gör oss glada samt vad som gör oss ledsna. Min uppfattning är att en väldigt stor del av världens befolkning googlar på sina tankar känslor innan man ventilerar det med en närstående. Det må låta konspiratoriskt med jag tror med väldigt stor övertygelse att allt som författas på google´s sökruta loggas samt sparas. Jag tror att de alltid kommer att kunna leverera produkter och tjänster till oss som rimmar på det vi vill då de vet vad vi vill

Så diskussionsunderlaget är. Kommer google missbruka sin maktposition eller kommer de fortsätta leverera kvalitativa resultat rimmat på vad vi söker på för all framtid. Hur kommer google reagera när någon/något hotar deras maktposition.

Med vänliga hälsningar
William Chand