Resultat 1 till 4 av 4

Ankartext för två söktermer eller fokus på en från viktig webbplats?

  1. #1
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Funderar på det mest optimala för att krama ur mest i ett par webbplatser jag fått möjlighet att placera länk på. Jag känner till att ankartext ska varieras men de här webbplatserna är väldigt bra med min inriktning och vill därför ha så bra och exakt ankartext som möjligt, så därför skickar jag ut den här frågan:

    Vi antar att jag vill att min målsida ska ligga bra till i serp på sökterm "pennor malmö" men jag tycker att jag också kan sälja pennor i Lund som inte är så långt bort så i andra hand vill jag ligga bra till på "pennor lund".
    Länken kan enbart gå till index, så det fungerar inte att lägga två länkar till olika undersidor utan här är det mot index som gäller.
    Om jag väljer ankartext "pennor i malmö och lund" för att få med båda orterna och ett par utfyllnadsord, tappar jag lite av effekten då? Alltså att det inte blir lika bra effekt på min främsta sökterm "pennor malmö" som om ankartexten hade varit just "pennor malmö".
    Min tidigare erfarenhet är att en exakt ankartext som söktermen man vill stiga på är mest effektiv, men här vill jag gärna även få två flugor i en smäll så att säga, men inte på för stor bekostnad som min primära sökterm.

    Nån som har en uppfattning om det blir någon större skillnad på ankartexten "pennor i malmö" och "pennor i malmö och lund"?

  2. #2
    Anton2s avatar
    Anton2 Anton2 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    7
    Det går bra att använda ankartexten pennor i malmö och lund för att träffa båda sökorden.
    Pennor i malmö | pennor i lund är också ett bra alternativ.

  3. #3
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av Anton2 Visa inlägg
    Det går bra att använda ankartexten pennor i malmö och lund för att träffa båda sökorden.
    Pennor i malmö | pennor i lund är också ett bra alternativ.
    Nej, att använda ankartexten:
    pennor i malmö | pennor i lund
    är inte bra. Det om något signalerar att länken inte är naturlig.

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Håller med Aaron till 100% här.

    Fokusera på att ha det naturligt och smart. Om det är en väldigt stark och relevant sida som du säger, då är det av allra största vikt att Google ska räkna den länken, så försök inte göra något krystat.

    Några olika kombinationer av ditt varumärke och ditt primära sökord hade jag nog valt, den lokala anknytningen bör innehållet på din site fånga upp bra utan att du behöver länka med det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 14:04
  2. ArrivalGuides söker erfaren webbdesigner med fokus på SEO
    Av arrivalguides i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 14:23
  3. Sociala signaler, skada eller nytta för en webbplats?
    Av Urban G i forum Sociala medier
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 12:42
  4. länk från resa webbplats
    Av nasir i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:03
  5. Ankartext från ny inlänkning syns inte
    Av Wendy Kroy i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 10:55