Hej,
Jag sitter med en meny med 8 ganska tydliga kategorier, men, 1 av kategorierna säljer 80% och kommer även i framtiden vara viktigast.

Fråga:
Jag funderar på att stryka denna viktigaste kategorin och göra dess 6 underkategorier till huvudkategorier istället, så att de hamnar längre upp i hierarkin. Tänker att det kan vara bra ur SEO-synvinkel. Jag tänkte samtidigt göra SEO-vänliga texter på alla och i synnerhet på dessa kategorisidor.

Genom att göra så, blir huvudkategori-ordet "över". Det tänkte jag ha som "corner stone content". Dvs där bygger jag upp en djädrans tjusig artikel som då står utanför menyn men ett klick ifrån Hem.

Vad tror ni om mecka om i kategorier på detta sätt? Det här huvudkategoriordet har en naturlig plats i meny-hierarkin, men det gömmer ju de viktiga och säljande underkategorierna, som kunderna känner igen. Och dels så blir dessa underkategorierna viktigare, väl, om de görs om till huvudkategorier?

Tacksam för lite tips!

Ps, det är en halvt etablerad e-butik detta men med outvecklad SEO i Woo, tänkte skaffa alla Yoast-plugins till denna.