Resultat 1 till 2 av 2

Exakt match sökning?

  1. #1
    itbmedias avatar
    itbmedia itbmedia är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    19
    Hej,

    Låt säga att jag sökmotoroptimerar min sajt för lastpallar ( som enl google har 1,300 månatliga sökningar ) och någon söker på lastpall ( som enl google har 880 månatliga sökningar ).

    Hur fungerar detta, bör jag sökmotoroptimera för både lastpallar och lastpall för att få med alla 1,300 + 880 sökningarna eller bör jag ranka högt för båda sökorden per automatik genom att koncentrera mig på ett ord?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Kundvisarens avatar
    Kundvisaren Kundvisaren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Borås
    Inlägg
    26
    Det beror på hur viktigt det är med lastpallar för företaget. Står och faller hela verksamheten på lastpallar så får man sökoptimera på båda orden. Är det mindre viktigt så behövs inte det.

    Sedan kan man vara medveten om att det skiljer hur Google hanterar olika böjningar för olika ord, även över tid. Inser Google att dom allra flesta menar och egentligen vill ha "lastpallar" när man söker efter "lastpall" så kommer det återspegla sig i sökresultaten. Exempelvis kan det ovan sökresultaten stå "Menade du: lastpallar" och Google visar resultat för lastpallar. I detta fall blir betydelsen av att sökoptimera för "lastpall" mindre.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. URL med exakt sökord match
    Av itbmedia i forum Optimering
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-08-04, 15:24
  2. Partial Match Domain
    Av presidentofgalaxy i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 11:49
  3. Vad exakt är 404?
    Av wahlman i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 20:22
  4. Veckans broad match
    Av Nord i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 22:48
  5. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 09:32