Resultat 1 till 4 av 4

Registrera ny hemsida hos sökmotorerna

  1. #1
    l00zekks avatar
    l00zekk l00zekk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    14
    Hej alla glada. Har några frågor om att registrera en ny sida.

    (A)Kan ni rekommendera någor bra gratisprogram för att registrera en ny hemsida till de olika sökmotorerna.

    (B)Tror ni att det är bättre(stor skillnad) om man själv länkar till den nya sidan genom andra sidor och låter t.ex google upptäcka sidan "naturligt"(om man bortser från att den sidan då automatiskt har en inlänk)

  2. #2
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    (A) det finns inga sökmotorer som är värda att ligga i som inte hittar din sida av sig själv

    (B) ja, låt spindlarna hitta din sida "naturligt" genom inlänkar - de brukar vara mer nyfikna då

  3. #3
    Rockys avatar
    Rocky Rocky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    58
    Satsa på B. Det funkar mycket bättre att ha bra inlänkar till sin sajt.

  4. #4
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Jag lanserade en ny websida för snart tre veckor sedan. Jag länkade den från en befintlig sida (pr4) och anmälde den till några länkkataloger samt till Google. Det tog två dygn till Google hade indexerat första sidan och efter fyra dagar var hela siten indexerad. Första besökarna från Google kom efter 3 dagar.
    Efter en vecka så hade de flesta större sökmotorer varit och hälsat på men inte Msn.
    Msn besökte sidan för första gången efter två veckor och där är den inte indexerad ännu. Men Msn och jag är lång i från kompisar, där måste jag göra något stort fel för jag har alltid haft svårt att lyckas med den sökmotorn.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för flerspråkig hemsida
    Av SEO-OSE i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 22:32
  2. Registrera .no domän
    Av Kricke i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 13:23
  3. Nu kan man registrera .se domäner med enbart siffror
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 03:01