Resultat 1 till 3 av 3

Gamla domäner som rankar - vad göra med?

  1. #1
    rsps avatar
    rsp rsp är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    2
    Hej igen, vill föra över länk-kraft/besökare till ny domän från en gammal som rankar bra.

    Vi har en gammal domän som är byggd för brandet av kattlådor.
    kattbrand.se som har en undersida, kattbrand.se/nonsens som rankar bra på ett viktigt sökord:

    kattbrand superkattsand

    Jag vill nu har kraften/besökarna till min nya sajt kattsand.se/superkattsand

    Lösning
    Dra en 301a till nya sajten? kattbrand.se/nonsens -> kattsand.se/superkattsand

    Eller finns det fler tekniker andra lösningar som är att föredra?

  2. #2
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Det är bara att dra en 301!
    dvs
    Dra en 301a till nya sajten: kattbrand.se/nonsens -> kattsand.se/superkattsand
    Efter nån månad/månader och så bör Google ta hänsyn till detta och trixa till så att den nya underavdelningen får kraft från den gamla.

    Javascript "301" är inte optimalt. Så nej det finns inga bra genvägar.

    Det som jag brukar göra för att inte "släcka ner" en gammal sajt som är bra är att ändra innehåll till likvärdig men helt unik med fint innehåll och möjligtvis efter 301 "transponeringen" är klar göra innehåll och länka därifrån till den nya sajten. Har gjort det på några gamla före detta 301r och det funkar i alla fall för mig. :-)

  3. #3
    Lasts avatar
    Last Last är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    11
    Som gelki nämner är Javascript inte optimalt, utan gör hellre redirecten med din .htaccess fil.

    Google bör se uppdateringen snabbare än någon månad, brukar vanligen ta enbart någon vecka, såvida webbplatsen rankar på en sökterm som genererar ett dugligt antal besökare (som redirectas, så att Google snabbare får reda på det)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Värdet av gamla domäner utan aktivitet
    Av Niklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-23, 09:29
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 18:25
  3. Vad ska jag göra med gamla produktsidor?
    Av Tobias Nyholm i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 12:24
  4. Domäner som har med samlande att göra
    Av spindelmannen i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 12:31