Resultat 1 till 4 av 4

Övergripande söktrender globalt (är seo döende)?

  1. #1
    Fredrik-Rs avatar
    Fredrik-R Fredrik-R är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    11
    Hej,
    Hittar ingen bra sammanställning på hur söktrender ser ut övergripande, globalt och över tid, finns det?

    Läste ytterligare en artikel om att seo håller på att dö eftersom "folk" vill veta vad vännerna gör istället (socialt).

    Kan man få ut detta i Google Trends, eller finns det någon annanstans?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Antalet sökningar i Google ökar markant. För Sveriges del så var det 35-40 miljoner per dag 2013 och 2014 40-45 miljoner. Källa http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3871856.ece

    Och om antalet sökningar ökar bör ju följaktligen behovet av SEO även det öka. Det här med att SEO håller på att dö har jag hört under snart 10 år nu. Så det skall man ta med en stor portion salt.
    Framför allt titta på vilka det är som hävdar det, kan finnas ett stort egenintresse där för egna tjänster inom det sociala exempelvis.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    "SEO är dött!" är nog den dummaste j-la rubriken folk slänger sig med. Det är troligen för att få lite läsare till sin annars usla blogg.... Det är liksom ett så dumt påstående att jag inte vet var jag ska börja.

    Alla som tror att SEO handlar om att fuska till sig fördelar genom att lura Google, de kanske ska uppdatera sin kunskap om vad SEO handlar om nu för tiden istället.

    SEO betyder att man anpassar en webbplats och bygger en strategi runt att få så mycket relevanta besökare som möjligt från sökmotorer. SearchEngineOptimization liksom. Optimera.För.Sökmotorer. Så har det alltid varit. Förr i tiden kunde man fuska och få stora fördelar, det kan man inte i samma utsträckning 2015 även om man fortfarande kan hitta boosts och genvägar. Alltså anpassar vi oss efter spelreglerna.

    En duktig SEO vet vad för regler som gäller nu, då, och i framtiden. Att de kunskaperna skulle minska i värde och "dö" känns extremt osannolikt, vilket man även märker av då fler och fler företag jagar ens kunskap. Att det är mer krävande att göra ett bra jobb nu för tiden, det kan jag hålla med om. Men att företag skulle sluta behöva trafik från sökmotorerna? Nja..... inte så troligt.

  4. #4
    Fredrik-Rs avatar
    Fredrik-R Fredrik-R är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    11
    Hej och tack!
    Det jag var ute efter var främst fakta om totala sökvolymer.
    Och i grund och botten har det att göra med att man måste ta höjd i företaget för framtiden och mota Olle i grind s.a.s.

    Jag är på samma våglängd som er båda. Frågan är om det finns någon tjänst som visar statistik?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sökningar per månad globalt
    Av Dr_Ernst i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 09:42
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 16:39