Resultat 1 till 2 av 2

Anlita SEO, resultat och kostnad?

  1. #1
    Thomas123s avatar
    Thomas123 Thomas123 är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    1
    Hej

    Jag har anlitat en av de SEO på freelancer under ca 7-8 månader nu för min nya site inom resebranchen. (hård konkurrens).
    Jag har spenderat 100 dollar i månaden. Efter 3-4 månader kom flera av sökorden upp på google.
    En har legat runt plats 10 och de andra runt ca plats 15-50. De senaste 3-4 månaderna har det stagnerat
    och ingen förbättring har skett.

    Det är väldigt, väldigt få besökare som jag får från google.
    Har provat Adwords och FB-annonser men dessa är inte lönsamma. Har just nu ca 400 besökare i månaden. Men då är allra
    största delen från betalda FB-annonser.

    Hur mycket pengar och hur lång tid behöver man räkna med innan man kommer upp antal besökare?
    Det kanske inte går att ställa en sådan fråga generellt?
    Men går det att ge något exempel?
    Tex att komma upp i 5 000, 10 000, 50 000, 100 000 unika besökare per månad?

    Mvh

    Thomas

  2. #2
    TomasAxelssons avatar
    TomasAxelsson TomasAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Borås
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Thomas123 Visa inlägg
    Hej

    Jag har anlitat en av de SEO på freelancer under ca 7-8 månader nu för min nya site inom resebranchen. (hård konkurrens).
    Jag har spenderat 100 dollar i månaden. Efter 3-4 månader kom flera av sökorden upp på google.
    En har legat runt plats 10 och de andra runt ca plats 15-50. De senaste 3-4 månaderna har det stagnerat
    och ingen förbättring har skett.

    Det är väldigt, väldigt få besökare som jag får från google.
    Har provat Adwords och FB-annonser men dessa är inte lönsamma. Har just nu ca 400 besökare i månaden. Men då är allra
    största delen från betalda FB-annonser.

    Hur mycket pengar och hur lång tid behöver man räkna med innan man kommer upp antal besökare?
    Det kanske inte går att ställa en sådan fråga generellt?
    Men går det att ge något exempel?
    Tex att komma upp i 5 000, 10 000, 50 000, 100 000 unika besökare per månad?

    Mvh

    Thomas
    100 dollar i månaden på seo för en site i resebranschen är på tok för lite, det får vara en väldigt udda och smal nisch om så lite pengar ska räcka någonstans. Är det en ny sajt inom lite bredare segment får du nog räkna med att minst sätta en nolla efter summan du spenderar idag för att du ska ha en rimlig chans att synas.

    Det är omöjligt att ge ett generellt svar, det är väldigt många faktorer som avgör.
    CTO och delägare på High End Media Group AB.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Värt att anlita en AdWords konsult?
    Av Hansen i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-05-21, 12:13
  2. kostnad för SEO
    Av Martin1 i forum Optimering
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-02-03, 21:31
  3. Vad kostar det att anlita en seo konsult?
    Av oklok i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 08:40
  4. Skribent/Content writer med prisgaranti, anlita mig nu!
    Av Scrach i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 18:46
  5. Anlita en SEO konsult!
    Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 20:01