Resultat 1 till 6 av 6

Pbn

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Hej,

    Om jag tänkte skapa en egen PBN så bör man tänka på att inte använda samma webhotel etc, men finns det någon optimal väg att gå för att göra detta för svenska webbsidor?

    Jag undrar om det finns någon motsvarighet i sverige till Easy Blog Network som är ett riktigt bra verktyg som underlättar underhållet av alla bloggar. Att låta dom hosta sidorna känns inte optimalt med tanke på att samtliga företag jag driver är svenska och det känns väl inte optimalt att försöka dominera varje bransch på serpen med utländska IP adresser.

  2. #2
    davidh83s avatar
    davidh83 davidh83 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    20
    Säkrast att använda en mix av utländska och svenska webb hotell. Det finns lösningar som Cloudfare men jag kör säkra före det osäkra. Använd inte 1 dollar hosting heller. Alltför mycket SEO folk som hostar sina PBNs där.

  3. #3
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av davidh83 Visa inlägg
    Säkrast att använda en mix av utländska och svenska webb hotell. Det finns lösningar som Cloudfare men jag kör säkra före det osäkra. Använd inte 1 dollar hosting heller. Alltför mycket SEO folk som hostar sina PBNs där.
    Hej david och tack för svaret. Vilka webhosts rekommenderar du i så fall? Jag tänker inte köra på 1 usd hosts men finns det några som ändå är billiga? Eller är det ONE och Binero som gäller i detta fall?

  4. #4
    davidh83s avatar
    davidh83 davidh83 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    20
    Jag kör bla binero, one, loopia, hostgator, bluehost, skynet, digital pacific och några till. En grym grej som inte så många vet är att du kan använda Tumblr också som webb hotell.

  5. #5
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Känns som Loopia är förbannat dyra för PBN, siktar mig in på en kombination av billiga svenska och danska webhotell. Blir dock ingen seohosting för min del.

    Ifall ett webhotell erbjuder unika C-klass adresser kan man hosta flera sidor på samma hotell i så fall? Om man endast fokuserar på IP så bör det ju vara lugnt men Google bör väl ändå kunna kartlägga vilka olika C-klass adresser de större webhotellen går runt på? Man vill ju undvika footprints..

  6. #6
    davidh83s avatar
    davidh83 davidh83 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    20
    Olika c-klass addresser är inte tillräckligt säkert. Ofta är dina "nameservers" samma ändå. Använd olika emajl addresser när du skapar dina hosting konton. Av någon anledning hamnar ofta denna infon i sökresultaten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)