Jag söker efter ett företag eller konsult som vill göra en analys av en sajt jag driver och komma med en statusanalys och ett åtgärdsprogram i prioriteringspunkter samt ge mig svar på frågor som "Varför ligger jag inte bättre till på sökord X?" och "Verkar sajten filtrerad och i såna fall varför?".

Det handlar främst om en sajtanalys men inlänkningsprofil är förstås också en viktig faktor. Jag har själv insikt i Google WMT, använder en del ahrefs men är nog blind för mitt eget projekt och behöver hjälp utifrån.

Det jag tänker mig är ett engångsprojekt som sen kan övergå till en oregelbunden konsultation i framtiden. Engångsanalysen ska alltså resultera i en åtgärdslista och svar på mina frågor.

Jag har anlitat min beskärda del av SEO-företag tidigare och blivit översköljd med automatiskt genererade rapporter och information som jag själv kan hitta i WMT utan någon specifik analys eller kunskap applicerad på materialet. Jag har också anlitat bra SEO-konsulter som dyrkat upp informationen och gett mig förslag på åtgärder som jag sedan själv utfört.

Jag förväntar mig en rapport baserad på c:a 2-3 h arbete och ett pris därefter.

Hör gärna av dig med ett förslag via PM.