Resultat 1 till 3 av 3

Företag, dålig koll på SEO, hjälp!

  1. #1
    Robin_Hps avatar
    Robin_Hp Robin_Hp är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    1
    Hej!

    Vi är 3 syskon som nyligen startat en hemsida och satsat allt på att få det att fungera. Vi växer för varje månad och har nu i snitt 50-60 ordrar per dag samt ca 1000 besökare/dag.

    Idag fick jag lite tid för att analysera vart trafiken kommer ifrån och det visade sig att vi fortfarande endast får in ca 100 besökare/dag organiskt. Det har alltså gått ca 4 månader sedan vi startade och vi har ökat alldeles för lite organiskt. Men det förstår jag då vi lagt ned alldeles för lite tid på SEO:n.

    Som jag förstår det så är det länkbygget som är viktigast för att få bra placeringar på Google, vart någonstans bygger man dessa länkar egentligen? Är det värt att anlita ett SEO byrå för att "hyra" länkar?

    Vi behöver verkligen hjälp med detta och vet inte riktigt vart vi ska börja, all tips uppskattas verkligen!

  2. #2
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Personlig åsikt är att inget är viktigast - allt är viktigt. Om du ska hyra länkar eller köpa länkar är en fråga att ta ställning till. Ska ni jobba med seo själv eller anlita företag? Läs på vad seo är först oavsett. Alltid bra att förstå vad man betalar för.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  3. #3
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    En bra start är att läsa boken "Guldläge på nätet". Där lär du dig snabbt och enkelt mycket av det arbete du kan göra själv och du kommer att bli en bättre beställare om du ska anlita en byrå att göra jobbet.

    Det grundläggande arbetet går ganska snabbt att lära sig och är dessutom roligt. Att bygga länkar däremot är tidskrävande och egen erfarenhet säger att det är lönsammare att köpa/hyra dem. Du får helt enkelt värdera din egen tid.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Koll på serpen
    Av derby84 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-08-20, 13:17
  2. hålla koll på länkar
    Av lalamums i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 12:45
  3. Behöver hjälp med SEO för mitt företag
    Av Bartek1978 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 12:30
  4. seo hjälp för små företag
    Av martini115 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:10
  5. Företag söker hjälp
    Av Nisse i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 17:29