Resultat 1 till 4 av 4

Min leverantör kan inte göra 301?!

  1. #1
    LaPils avatar
    LaPil LaPil är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    1
    Hej,

    Jag ska byta plattform för min hemsida och flytta från hemsida24.se (det är drag and drop utan kodning) till en annan plattform, Squarespace, som passar mina behov bättre. Efter att ha pratat med hemsida24.se kommer det fram att de inte kan exportera blogg-delen av hemsidan och de kan heller inte göra 301 ompekningar. AAAAHHHH jag vet!

    Varför ska jag byta tänker ni? Jo, jag har varit hos hemsida24.se i 2 år och även om deras mallar är enkla och anpassningsbara så finns det alldeles för många begränsningar och alldeles för få uppdateringar som visar på en vilja att utvecklas trots påtryckningar från övriga kunder. Det jobbiga i bytet är inte designen och uppbyggnaden i sig utan rädslan över min SEO som jag byggt upp. Jag finns på sid 1-2 på mina sökord.

    Hur sjutton ska jag tänka och göra för att inte "sudda ut allt och börja från noll"
    Domännamnet kan dock ligga kvar hos hemsida24.se om jag vill och om det skulle vara att rekommendera?

    Har ni några tips?

  2. #2
    dannelitos avatar
    dannelito dannelito är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    80
    Mitt tips är att du läser det här -> https://support.squarespace.com/hc/e...cles/206543797

  3. #3
    emsdesignwebbs avatar
    emsdesignwebb emsdesignwebb är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jan 2016
    Ort
    Trångsund
    Inlägg
    8
    Sånt där är riktigt svårt då det inte finns några garantier på att du behåller dina positioner efter flytten. Det finns däremot saker du kan göra ifall du gör flytten som hjälper till att fixa så att du inte tar en så står hit mot din SEO.

    Det enda drog du upp och det är ompekningar. Detta är extremt viktigt när det kommer till flytt av hemsida. Dvs har en sida gått till t.ex. /hundkex/ så får man peka om till den nya sidan etc.

    Det andra är html strukturen, ändrar man den extremt kan de medföra att Google analyserar den och ger den ett annat score så att säga. Dock kan du vid dessa tillfällen göra den bättre på alla sätt och vis. Dvs on-site genom att optimera H-taggarna, content, alt-taggar, struken i CSS så att det blir mindre, enklare layout, mindre javascript etc.

    Inget är enkelt med SEO och Google ändrar sig ofta eller vill inte riktig ge svar på hur vissa av deras funktioner fungerar. Dock är det absolut viktigaste när det kommer till SEO att alltid skapa innehållet efter vad vi människor gillar och letar efter. Att skapa något som endast är för robotar kommer garanterat bita en där bak.

    Men som ovan, kolla med Squarespace om hur de kan hjälpa dig. Lycka till!
    Mvh
    Erik Sundell
    EMS Design Webbyrå
    Tel: 070-563 06 67

  4. #4
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av LaPil Visa inlägg
    Hej,

    Jag ska byta plattform för min hemsida och flytta från hemsida24.se (det är drag and drop utan kodning) till en annan plattform, Squarespace, som passar mina behov bättre. Efter att ha pratat med hemsida24.se kommer det fram att de inte kan exportera blogg-delen av hemsidan och de kan heller inte göra 301 ompekningar. AAAAHHHH jag vet!

    Varför ska jag byta tänker ni? Jo, jag har varit hos hemsida24.se i 2 år och även om deras mallar är enkla och anpassningsbara så finns det alldeles för många begränsningar och alldeles för få uppdateringar som visar på en vilja att utvecklas trots påtryckningar från övriga kunder. Det jobbiga i bytet är inte designen och uppbyggnaden i sig utan rädslan över min SEO som jag byggt upp. Jag finns på sid 1-2 på mina sökord.

    Hur sjutton ska jag tänka och göra för att inte "sudda ut allt och börja från noll"
    Domännamnet kan dock ligga kvar hos hemsida24.se om jag vill och om det skulle vara att rekommendera?

    Har ni några tips?

    Vi har också hemsida24 som leverantör och har tänkt i samma banor som du dock kommit fram till att vi troligen blir kvar på h24. Ville nämna att vår websida har varit online sedan 2009 och vi har alltid kört den i h24. Eftersom några av våra sidor går riktigt bra på google-sök så tvekar jag över en flytt just av den anledningen, dvs att man kan rasa i rankingen på just dessa sidor. Det är bara mina egna spekulationer.

    Det finns givetvis både fördelar och nackdelar med H24 och jag har själv värderat att fördelarna är många, bland annat utmärkt support och enkelheten. Det finns dock en del nackdelar men man ska veta att H24 jobbar på att förbättra dessa. Exempelvis så finns funktionen 301 redirect nu tillgänglig (sedan 2016). Jag har även mailat deras support med frågor bland annat om att reducera javascript för att få sajten snabbare mm. Det känns som dom förstår problemet när jag frågade om cache-utgångsdatum för CSS och JS-filer och att dom jobbar på problemet.



    Hejsan xxxxx!
    Jag förstår att att du vill att SEO:n ska vara så bra som möjligt.
    Vi har planerat att förlänga cacheutgångsdatum för CSS- och JS-filer men det kan ta lite tid att implementera det. Det beror på att det är relativt komplext. Jag kan därför inte svara på när det blir gjort.

    Problematiken är att varje fil måste få ett unikt versionsnummer för annars kommer alla webbläsare ladda ner filerna och spara dem lokalt på datorn längre än idag vilket kommer göra att nya uppdateringar av verktyget och kundhemsidor inte syns utåt sett förrän webbläsarna väljer att rensa och förnya cachen.

    Det kommer i SEO-syfte innebära att hemsidorna snabbas upp något då webbläsarna inte behöver ladda ner allt innehåll på nytt så ofta.

    Accelererade mobilsidor

    Våra hemsidor börjar som standard med <!DOCTYPE html> på det sättet du beskriver. Se bild: http://take.ms/yaByt

    Tyvärr har vi inte stöd för accelererade mobilsidor i vårt verktyg. Det går inte heller att skapa det med externa verktyg tyvärr.

    Jag förstår att du vill att laddningstiden ska vara så snabb som möjligt.

    Det vi rekommenderar för att se till att laddningstiden är så snabb som möjligt är att du ser över dina bilder och minskar storleken på de så mycket du kan. Jag ser dock att dina bilder ser ut att ha en bra storlek och din hemsida laddas in snabbt när jag besöker den.

    Tveka inte att återkomma om något känns oklart eller om du har ytterligare frågor eller funderingar.

    Må bäst och ha en fortsatt fin måndag!

    Med vänliga hälsningar,
    Charlotte
    Hemsida24.se
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2017-06-13 klockan 20:53.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Konkurrenter med samma plattforms-leverantör?
    Av Adamfagerstrom i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-10-08, 08:29
  2. SEO-leverantör i Holland
    Av ThomaSEO i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 10:40
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 11:56
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:13
  5. Så ska man inte göra SEO ...
    Av Jim Westergren i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 08:33