Resultat 1 till 2 av 2

Landningssidor på olika språk till en sida som innehåller ett "språkspel"

  1. #1
    wenathans avatar
    wenathan wenathan är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    2
    Hej!

    Jag är relativt nya inom SEO men har fått i uppgift att sätta upp en SEO strategi för en bedrövlig sida (i SEO perspektiv) avsedd för att invandrare ska lära sig tyska. Sidan är utformad som ett "språkspel" och innehåller egentligen bara en sida då man direkt kommer in till "spelet". Sidan är på tyska men har stöd för översättning till en rad olika språk.

    Min fråga är dock hur man löser detta rent strategiskt. Eftersom det troligen är folk från olika nationer som ska googla in till sidan så lär ju också sökorden vara på "deras" språk. Min tanke var att man bygger identiska landningssidor som man sedermera översätter till samtliga språk som kursen stöder och optimerar sidan därefter.

    Är det rätt väg att gå eller är jag ute och cyklar?

    Tack på förhand!

    /Jonathan

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Ja, du tänker helt rätt!

    Utan enskilda sidor på varje språk som är intressant kommer det vara svårt att få relevant trafik från Google.
    Det kan också vara värt att titta på att skapa fler än 1 sida per språk. Det är inte säkert att det behövs, men troligen kommer det bli enklare att ranka med mer innehåll. Information om spelet, hur det funkar, vilket resultat man kan tänka sig få, kanske tips om hur man går vidare efter kursen är några idéer på innehåll som skulle kunna hjälpa er.

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-27, 14:47
  2. Min "gå till kassan" sida syns inte, men däremot fungerar min Lägg till i kassan!
    Av Seokillen i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:41
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 09:30
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51