Resultat 1 till 4 av 4

Ta betalt?

  1. #1
    missadwordss avatar
    missadwords missadwords är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    2
    Hej! Ny här på forumet men jobbat med adwords i snart två på familjeföretaget.

    Känner att jag börjar få rätt så bra koll på adwords, ligger i dagsläget på 600% roi (webshop), och tycker det är väldigt roligt. Lyckats vända tillbaka resultaten till plus igen ett par gånger när ledningen tyckt att det ska tas in "proffs" som satt företaget halvt i konkurs. Har sökt några tjänster men verkar svårt att få kontakt med företag som går på personlighet och erfarenhet, så nu har jag precis startat eget och är sugen på att ta in några nya kunder!

    Det jag funderar mest på är hur man ska göra med prissättning. Jag vill ju gärna ge ett prisförslag till en början, någonting att utgå från för att kunden ska veta vad för kostnad det handlar om för mitt arbete. Men, jag har ju ingen aning om vad eller hur man ska ta betalt för dessa tjänster. Varje konto kräver ju även såklart olika mycket arbete.

    Idag lägger jag ner ca 25h/månad på ett konto med 60 annonsgrupper (5-15 sökord i varje). Håller även på att strukturera om kontot i snigelfart pga begränsade resurser. Hade behövt lägga ner mer tid men är redan grovt underbetald. Går alltså inte att jämföra betalning med det.

    Jag tänker mig ett "startpaket", där ett visst antal timmars arbete ingår per månad. Behöver man lägga ner mer tid så sker det efter överenskommelse och timpenning läggs på. Låter det vettigt? Hur många timmar är normalt att lägga ner per konto och vad kan man förvänta sig för betalt som nykläckt och okänd konsult?

    Tacksam för svar!

    Ni är även såklart välkomna att kontakta mig om ni är intresserade av att arbeta med mig.

  2. #2
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Väldigt många bolag tar betalt i procent av budget och/eller fast månadskostnad för "bevakning".

    Jag skulle rekommendera dig att ta betalt i nedlagd tid istället, och ha bra rutiner för när du ska underhålla konton. 600 kr-800 kr i timmen?

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Vi tar betalt per timme. En initial kostnad för att skapa kontot om det behövs, sen löpande timmar per månad för att optimera och vidareutveckla kontot. Timpris får du ju hitta något som passar dig och som gör att du kan ge en förtjänst åt kunden. 600-800 som Logic nämner tycker jag är helt för lågt, men det beror ju på vad du kan ge för resultat och vilken storlek på kunder du är på jakt efter.

    Lycka till!

  4. #4
    missadwordss avatar
    missadwords missadwords är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    2
    Tusen tack för svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vill du blogga och få betalt
    Av ladymilou i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-10-09, 17:29
  2. Hur mycket ska man ta betalt?
    Av welander i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 18:42
  3. Hur ska jag ta betalt?
    Av magbob i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 15:45
  4. Bättre betalt ju högre PR
    Av Fillkott i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 21:36
  5. Hur mycket tar ni betalt?
    Av Tony Bolero i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 11:28