Resultat 1 till 5 av 5

Kan inte byta till "focus on clicks"

  1. #1
    folke123s avatar
    folke123 folke123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    8
    Hej,

    Jag har två kampanjer i mitt adwords konto.

    Av någon anledning så ser de olika ut när jag går in på "bid strategy" inställningarna och på kampanj 2 kan jag inte välja alternativet "focus on clicks"

    sen har jag en annan separat fråga också, jag förstår inte riktigt vad skillnaden mellan "maximize clicks" och "focus on clicks with automated bidding" är, det borde väl vara samma? Varför finns de båda alternativen isåfall? och varför kan jag bara välja ett av dem i varje kampanj?

    Jag har försökt att lägga upp bilder på det här, men det händer inget när jag väljer ladda upp bild

  2. #2
    Morphs avatar
    Morph Morph är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    20
    Litt usikker, men kan det være at du har importert kampanjeinnstillingene på kampanje 2 fra kampanje 1? Det vet jeg av erfaring kan by på noen utfordringer om man skal endre noe i innstillingene.

    Ellers syns jeg ditt andre spørsmål er veldig godt, og følger med i fall noen har et fornuftig svar

  3. #3
    folke123s avatar
    folke123 folke123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Morph Visa inlägg
    Litt usikker, men kan det være at du har importert kampanjeinnstillingene på kampanje 2 fra kampanje 1? Det vet jeg av erfaring kan by på noen utfordringer om man skal endre noe i innstillingene.

    Ellers syns jeg ditt andre spørsmål er veldig godt, og følger med i fall noen har et fornuftig svar

    Jag skapade kampanj 2 helt från scratch (eller min partner gjorde) så är inte det

  4. #4
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Om jag inte missminner mig så låter den första kampanjen som en äldre version av AdWords. Den enkla förklaringen vore att de två kampanjerna skapades vid två olika tillfällen, så att den första har en äldre version av inställningarna, MEN: jag har inte sett eller hört något om det förut (de borde alltid uppdateras automatiskt).

    Om så är fallet kan du testa att skapa en ny kampanj och föra över alla annonser/nyckelord från den gamla.

    "Maximize clicks" är helautomatiskt. Du kan sätta ett max-bud per klick om du vill, men du kan inte ändra per nyckelord/annonsgrupp.

    "Manual CPC" (som förut kallades "Focus on clicks") går ut på att manuellt sätta budet per klick. Du kan även använda "Enhanced CPC", som teoretiskt sett ökar budet med upp till 30% om det tros öka chansen för en konvertering.

    Den gamla versionen av "Focus on clicks" hade alternativet att låta AdWords själv ändra budet för "Focus on clicks", men det har alltså ersatts av det automatiska alternativet "Maximize clicks".

    AdWords just nu:



    ------------------------------------------------------------

    Gamla versionen av AdWords:



    Notera att AdWords har gått igenom MÅNGA förändringar över åren och inte ens de språkliga begreppen lämnas i fred. Ibland händer det t.ex. att ett visst ord har bytts ut i gränssnittet, men inte i Googles egna hjälpavsnitt om samma sak. Väldigt frustrerande.
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

  5. #5
    folke123s avatar
    folke123 folke123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av SEOSEON Visa inlägg
    Om jag inte missminner mig så låter den första kampanjen som en äldre version av AdWords. Den enkla förklaringen vore att de två kampanjerna skapades vid två olika tillfällen, så att den första har en äldre version av inställningarna, MEN: jag har inte sett eller hört något om det förut (de borde alltid uppdateras automatiskt).

    Om så är fallet kan du testa att skapa en ny kampanj och föra över alla annonser/nyckelord från den gamla.

    "Maximize clicks" är helautomatiskt. Du kan sätta ett max-bud per klick om du vill, men du kan inte ändra per nyckelord/annonsgrupp.

    "Manual CPC" (som förut kallades "Focus on clicks") går ut på att manuellt sätta budet per klick. Du kan även använda "Enhanced CPC", som teoretiskt sett ökar budet med upp till 30% om det tros öka chansen för en konvertering.

    Den gamla versionen av "Focus on clicks" hade alternativet att låta AdWords själv ändra budet för "Focus on clicks", men det har alltså ersatts av det automatiska alternativet "Maximize clicks".

    AdWords just nu:



    ------------------------------------------------------------

    Gamla versionen av AdWords:



    Notera att AdWords har gått igenom MÅNGA förändringar över åren och inte ens de språkliga begreppen lämnas i fred. Ibland händer det t.ex. att ett visst ord har bytts ut i gränssnittet, men inte i Googles egna hjälpavsnitt om samma sak. Väldigt frustrerande.
    Då är det det som har hänt, de är skapade med någon månads (minst) mellanrum.
    (varför fanns det både maximize clicks och focus on clicks med adwords som satte bidsen om det var samma sak?)

    Jag undrar hur jag får motsvarande "focus on clicks" med att adwords sätter "bidsen", ett maxtak OCH enhanced CPC?

    Förstår att jag kan få det likadant förutom enhanced CPC om jag tar "maximize for clicks" och sätter maxtak?

    Men gillar det här med enhanced cpc, har förstått det som att efter allt är gjort så kan adwords öka/minska mitt bid med 30% om den tror att den får en conversion? Dvs det blir så många klick som möjligt och sen lite påverkan av vad adwords tror konverterar.

    För om jag ändrar focus on conversions så kan det blir hur som helst med klicksen va? Jättedyra och få t.ex?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Min "gå till kassan" sida syns inte, men däremot fungerar min Lägg till i kassan!
    Av Seokillen i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:41
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 17:26
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  4. "Skicka ett meddelande via e-post till xx" - funkar inte..
    Av Björn i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 01:29
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 16:50