Resultat 1 till 4 av 4

Uppdatera tidigare bloggpost eller skapa ny med samma nyckelord?

  1. #1
    Gräsklipparmannens avatar
    Gräsklipparmannen Gräsklipparmannen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    5
    Har en utförlig bloggpost på 7894 ord. Rankar på plats 6 för det sökord jag vill synas på.

    Mycket nytt finns inom området och jag funderar därför på att antingen skapa en ny bloggpost eller ändra om det tidigare inlägget eftersom det inte är helt aktuellt. Vilket är bäst alternativ?

    Är det på tok för många ord och ska nuvarande inlägg även delas upp?

    Förvirrad kring detta och hoppas att någon kan hjälpa till med vad som är bäst alternativ. Tack!

    URL om det möjligtvis är av intresse:
    http://kriminologen.se/dna-markning-fragor-och-svar/

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej!

    Jadu. Jag tror faktiskt att jag nog hade delat upp den här artikeln i flera, och samla dem i en kategori. I så fall är det värt att lägga lite arbete även på kategorisidan. Skapa en bra, generell, text om ämnet och publicera sedan nyheter där för att på så sätt enkelt hålla den levande.

  3. #3
    Gräsklipparmannens avatar
    Gräsklipparmannen Gräsklipparmannen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Hej!

    Jadu. Jag tror faktiskt att jag nog hade delat upp den här artikeln i flera, och samla dem i en kategori. I så fall är det värt att lägga lite arbete även på kategorisidan. Skapa en bra, generell, text om ämnet och publicera sedan nyheter där för att på så sätt enkelt hålla den levande.
    Tack för förslaget! Möjligt att jag gör på det sättet. Det jag oroar mig för är dock att jag därmed tappar min placering på detta ganska konkurrensutsatta sökord och även tappar inlänkar och delningar.

    Skulle det rentav gå att "dumpa" gammal content från detta inlägg till en annan hemsida och helt enkelt skriva om detta inlägg? Eller skulle Google på något vis straffa detta trots att innehållet egentligen inte blir dublicerat? Kanske ett märkligt alternativ men något som jag ändå tror skulle kunna fungera. Tack!

  4. #4
    erminrajics avatar
    erminrajic erminrajic är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    27
    Det bästa du kan göra ur seo synvinkel är att uppdatera inlägget. På så sätt ser Google att du fräschar upp och det gör även dina besökare vilket kan leda till att du till och med förbättrar din placering=)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Samma/liknande nyckelord på alla sajter?
    Av mavraj i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-21, 02:38
  2. Uppdatera sidor frekvent eller mer sällan?
    Av gregoff i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 10:10
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 11:22
  4. Ny sida för samma nyckelord?
    Av robbanf i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 12:31
  5. Variation på samma utlänk med olika nyckelord?
    Av John Ivarsson i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 22:01