Resultat 1 till 9 av 9

Raderat hundratals sidor till 404.or - 3 frågor.

  1. #1
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Beslutade att radera ca 200 sidor. Dom raderade sidorna är således 404.or nu och ligger kvar i sökresultaten. Jag har inte kunnat Redirecta 301.or på dessa (och föra över länkkraft) eftersom H24 som jag kör på inte har detta tillgängligt. Mina frågor blir nu.

    1) Kommer jag tappa i länkkraft till hela domänen iom detta? (exempelvis till förstasidan), verkar ganska långsökt tycker jag. Några av dom raderade sidorna verkar ha haft länkkraft. De flesta inte.

    2) Kan detta kanske t.o.m med tiden innebära bättre sökresultat för andra sidor på domänen iom den stora reduceringen av sidor? (ca 50% reducering av alla tidigare indexerade sidor för domänen)

    3) Tycker ni jag ska radera 404.orna på GWT? Dessa ligger ju kvar i sökresultaten även om dom är 404.or. Se exempel på en 404.a: http://www.bookmakers2u.com/football...ion-1-22554727

    Hur går jag bäst till väga? Om ni inte kan svara på alla frågorna så svara gärna på någon. Tacksam för snabbt svar.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2016-07-21 klockan 02:54.

  2. #2
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Ingen som kan ge mig svar?

  3. #3
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    1. Ja, det låter sannolikt att du har länkar till dessa sidor som inte längre kommer vidarebefodra styrka in i sajten.
    2. Det kan de ifall de varit av sådan kvalitet att de skadat sajten tidigare. Det kan också hända i vissa fall att sajten blir mer stringent och därmed en större auktoritet på ett smalare område, något som kan ge en boost i positioner.
    3. Tycker nog inte det, du vill ha informationen ifall något går illa och du behöver rädda upp situationen.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  4. #4
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Tack för dina svar Magnus.

  5. #5
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    En idé vore att skapa en generisk sida med en "Meta refresh" som skickar tillbaka till startsidan och sedan lägga upp den generiska sidan istället för varenda borttagen sida. Så här säger Moz säger om meta refresh:
    They are most commonly associated with a five-second countdown with the text "If you are not redirected in five seconds, click here." Meta refreshes do pass some link juice, but are not recommended as an SEO tactic due to poor usability and the loss of link juice passed.
    Bättre än inget?
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

  6. #6
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av SEOSEON Visa inlägg
    En idé vore att skapa en generisk sida med en "Meta refresh" som skickar tillbaka till startsidan och sedan lägga upp den generiska sidan istället för varenda borttagen sida. Så här säger Moz säger om meta refresh:

    Bättre än inget?
    SEOSEON. Tack för ditt svar. Det är alltid välkommet med idéer.

    Vill passa på att nämna att jag gjorde precis det motsatta som Magnus tyckte. Dvs raderade alla URL.erna från Google WMT. Efter att jag bett Google WMT att radera sidorna så försvann dessa från serpen inom ca 1 dag.

    Har inte sett något negativt sökresultat (sedan dess), på dom sidorna som är kvar hos Google.com. Dessa ligger på ungefär samma sökresultat i serpen för respektive sökord. (varken bättre eller sämre). Med andra ord, verkar inte ha förlorat någon länkkraft till dessa, vilket jag var lite orolig för. Beror kanske på att många av sidorna jag raderade hade väldigt lite med länkkraft eller inget alls.

    Ville inte ha en massa 404.or i serpen i onödan, så därför jag beslöt att göra så. (gick bara på känslan och vet inte om jag gjort rätt eller fel). Det visar sig nog.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2016-07-29 klockan 15:45.

  7. #7
    Danielss avatar
    Daniels Daniels är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Annars kan du ju alltid flytta från H24 om du vill göra 301r.

  8. #8
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Daniels Visa inlägg
    Annars kan du ju alltid flytta från H24 om du vill göra 301r.
    Hej Daniels!
    Hur tänkte du nu? En eventuell flytt skulle innebära att våra topp-sidor eventuellt (högst troligt) rankas ner på Google och andra sökmotorer. Skulle du vilja ta den risken själv?

    F.Ö. är jag mycket nöjd med H24 som jag jobbat med sedan 2009. Lättfattligt webbhotell med mycket bra kundsupport.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2016-08-02 klockan 03:01.

  9. #9
    Danielss avatar
    Daniels Daniels är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Finns väl sidor som inte drivs av H24 som rankar bra? Som gambler hade jag tagit den risken som en flytt innebär.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Rea pa hundratals premium .com namn
    Av isak i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-09-25, 02:22
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 03:33
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 15:21
  4. Skicka mail till hundratals personer
    Av Stefan Nilsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 11:40