Resultat 1 till 8 av 8

Länkar från youtube

  1. #1
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Hej
    Youtube sägs vara den näst största sökmotorn efter Google. Mycket sök borde kunna ge bra trafik?!?

    Har två frågor:

    1: Skulle vilja öka min synlighet där som ger trafik. Någon som har några tips om hur man kan göra?

    2: Är länkar från youtube bra SEO-mässigt? Hur skapar man länkarna?

  2. #2
    erminrajics avatar
    erminrajic erminrajic är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    27
    Nej länkar från youtube ger inget värde dock tror jag personligen att man kan skapa ett värde via youtube om man har en välbesökt kanal som i sin tur leder till direkt trafik och på så sätt påverkar seon också. Ska du utnyttja youtube är mitt tips att du inte gör det ur seo syfte eller för att försöka få klick genom att posta en massa länkar utan att du skapar en kanal med intressanta videos som människor gillar för att göra ditt brand mer känt och på så sätt öka trafiken till din sida på ett naturligt sätt.

    Angående länk så hade youtube tidigare möjligheten att lägga till ett par länkar i sin youtube profil men det verkar som att det är borta nu. Även om det inte var är det inte seo länkar utan mer här besöker du som älskar min kanal även min hemsida länkar.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Går att lägga in länkar i samband med att du lägger upp videoklipp. Bara att skriva in länkadressen där man kommenterar vad filmen handlar om. Nofollow iof men kan ge en del klick.
    Du kan lägga in sökbara nyckelord samtidigt som du lägger in filmen. Sökbara via Youtube skall väl tilläggas.

    Och filmerna kan visas efter en vanlig sökning i Google också.

  4. #4
    davidh83s avatar
    davidh83 davidh83 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    20
    Länkar från sajter som Google äger (med hög "authority") är bra för SEO. Bara för att länkarna är "nofollow" betyder det inte att de inte ger någon effekt. YouTube, GMB, Google Docs, Blogger, sites.google.com är alla bra speciellt när du använder dem i ett IFTTT nätverk.
    Bloggar på davidhallstrom.se.

  5. #5
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av davidh83 Visa inlägg
    Länkar från sajter som Google äger (med hög "authority") är bra för SEO. Bara för att länkarna är "nofollow" betyder det inte att de inte ger någon effekt. YouTube, GMB, Google Docs, Blogger, sites.google.com är alla bra speciellt när du använder dem i ett IFTTT nätverk.

    Har du optimerat din egen sajt med länkar i Google Docs?
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  6. #6
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av davidh83 Visa inlägg
    Länkar från sajter som Google äger (med hög "authority") är bra för SEO. Bara för att länkarna är "nofollow" betyder det inte att de inte ger någon effekt. YouTube, GMB, Google Docs, Blogger, sites.google.com är alla bra speciellt när du använder dem i ett IFTTT nätverk.
    Vad har du för stöd för detta? Att länkar från Google Docs har någon som helst effekt är bland det märkligaste jag har läst om SEO på många år.

  7. #7
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av davidh83 Visa inlägg
    Länkar från sajter som Google äger (med hög "authority") är bra för SEO. Bara för att länkarna är "nofollow" betyder det inte att de inte ger någon effekt. YouTube, GMB, Google Docs, Blogger, sites.google.com är alla bra speciellt när du använder dem i ett IFTTT nätverk.
    Hmm.. Jag gjorde ett test med Google Docs för ett tag sedan och jag kunde inte se någon påverkan på ranking.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  8. #8
    Rhubarbs avatar
    Rhubarb Rhubarb är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    22
    Youtube ger SEO-boost men framför allt besökare.

    Oftast rankar man på minuter (eller i varje fall inom 24 timmar). Du kan ladda upp flera/många filmer, kolla vilka som rankar (ofta på sidan 1), sedan ta bort de andra.

    Sökord med många sökningar och låg konkurrens kan ge dig många besökare.

    Sedan finns det en mängd andra videosajter du kan skicka filmen till.

    Välj ut sökfraser med många besökare och helst låg konkurrens (kwfinder)
    Skaffa filmer
    Upp med allihop
    Radera de som inte rankar (spara till annat)

    Posta gärna resultaten här.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länk från Youtube - Hittar inte källan i Analytics
    Av Calle M i forum Sociala medier
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-15, 10:55
  2. Youtube för företag
    Av Michael Åstmar i forum Sociala medier
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 20:31
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:40
  4. Sökresultat med thumbnail från YouTube
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 17:41
  5. Få länk från YouTube
    Av Magnus-SEO i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 13:41