Resultat 1 till 2 av 2

Nya sida eller uppdatera den gamla?

  1. #1
    Thellans avatar
    Thellan Thellan är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    1
    Tjena gott folk.

    Jobbar en hel del med SEO i allmänhet, onpage/onsite i synnerhet. Min fru driver en verksamhet vars sida jag arbetat på lite till och från sedan 1 år tillbaka.

    Företaget ska nu ändra delar av inriktningen (Men även behålla det gamla). Temat (Wordpress) passar inte för den nya verksameten, men den passar den gamla. Däremot hade ett nytt tema passat både verksamheter. Min oro är dock att vi förstör mycket av SEO arbetet genom att byta struktur och design på en gång.

    Så, vilket sätt är bäst att få in den nya verksamheten i den gamla? En tanke som slår mig är att vi bör behålla den gamla hemsidan till den gamla verksamheten och bygga en ny från grunden gällande den nya verksamheten. Hur ser Google det när man driver två sammankopplade hemsidor, inom samma bransch, i samma webhotell? Tips & trix?

  2. #2
    Lunds avatar
    Lund Lund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Thellan Visa inlägg
    Tjena gott folk.

    Jobbar en hel del med SEO i allmänhet, onpage/onsite i synnerhet. Min fru driver en verksamhet vars sida jag arbetat på lite till och från sedan 1 år tillbaka.

    Företaget ska nu ändra delar av inriktningen (Men även behålla det gamla). Temat (Wordpress) passar inte för den nya verksameten, men den passar den gamla. Däremot hade ett nytt tema passat både verksamheter. Min oro är dock att vi förstör mycket av SEO arbetet genom att byta struktur och design på en gång.

    Så, vilket sätt är bäst att få in den nya verksamheten i den gamla? En tanke som slår mig är att vi bör behålla den gamla hemsidan till den gamla verksamheten och bygga en ny från grunden gällande den nya verksamheten. Hur ser Google det när man driver två sammankopplade hemsidor, inom samma bransch, i samma webhotell? Tips & trix?
    Halloj!

    Att byta tema/design har ingen som helst påverkan på SEO, bortsett från hur det påverkar användarinteraktionen med hemsidan samt förändringar i mobilvänlighet/page speed. Vilka ändringar är det du syftar på angående strukturen? Tänker du förändra den nuvarande URL strukturen på hemsidan? Förutsatt att verksamheterna är nära relaterade så är troligen det bästa alternativet att helt enkelt utveckla den befintliga hemsidan. Är verksamheterna inte direkt relaterade så kan det dock finnas anledning att skapa en ny hemsida för att bättre kunna nischa dem.

    Så länge du inte använder dig av black/grey hat SEO behöver du inte oroa dig för att ha två eller flera sidor i samma webbhotell.

    Ha det fint!
    Jens
    Hjälp med SEO? Titta in på https://www.lundseo.se.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Uppdatera tidigare bloggpost eller skapa ny med samma nyckelord?
    Av Gräsklipparmannen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-24, 21:18
  2. Uppdatera sidor frekvent eller mer sällan?
    Av gregoff i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 10:10
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 11:51
  4. Uppdatera inte Firefox!
    Av Waldo i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 15:12
  5. Använda min gamla sida som har bra träffar i google
    Av blabers i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 11:40