Resultat 1 till 3 av 3

Snappad domän med bra länkar

  1. #1
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Hej kommit över en snappad domän med bra länkar från kända bloggare och andra sidor.
    Verkar ha väldigt mycket länkar..

    Har dessa länkarna något värde nu när domänen blivit droppad och sedan åter registrerad?
    Kan jag göra något för att förstärka länkarnas värde?

    Mvh
    Behöver content.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst ger länkarna värde fortfarande när du sätter upp domänen med innehåll.
    Där kan du gå två vägar; antingen lägger du upp innehåll som du hade tänkt dig oavsett vad som fanns på den tidigare.
    Eller om det passar ditt syfte återskapar du det gamla innehållet så mycket som det går utan att riskera upphovsrättsbrott. Om länkarna är/var relevanta till det gamla innehållet så är det en fördel.
    Fast det behöver ju stämma med vad du tänkt ha domänen till.
    Tänk bara på att innehållet på den gamla domänen kan vara av sådan art att det kan väcka en del upprörda känslor om det kommer upp nytt innehåll som profiterar på det som fanns där tidigare.

    Visserligen kommer jag bara på ett fall där det hände. Den personen fick löpa gatlopp i sociala media och kände sig tvingad att lämna tillbaka domänen till de efterlevande barnen

  3. #3
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Visst ger länkarna värde fortfarande när du sätter upp domänen med innehåll.
    Där kan du gå två vägar; antingen lägger du upp innehåll som du hade tänkt dig oavsett vad som fanns på den tidigare.
    Eller om det passar ditt syfte återskapar du det gamla innehållet så mycket som det går utan att riskera upphovsrättsbrott. Om länkarna är/var relevanta till det gamla innehållet så är det en fördel.
    Fast det behöver ju stämma med vad du tänkt ha domänen till.
    Tänk bara på att innehållet på den gamla domänen kan vara av sådan art att det kan väcka en del upprörda känslor om det kommer upp nytt innehåll som profiterar på det som fanns där tidigare.

    Visserligen kommer jag bara på ett fall där det hände. Den personen fick löpa gatlopp i sociala media och kände sig tvingad att lämna tillbaka domänen till de efterlevande barnen
    Tack Urban för ett bra svar.

    Det verkar som att domänen andvänts som webbshop av mode saker tidigare.
    Kanske starta en Wordpress sida och skriva lite om mode/kläder/skor osv.

    Tanken är mest att använda domänen för att länka till en och annan domän.
    Behöver content.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-01-15, 11:38
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 11:31
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-05, 12:40
  4. Domän länkar annan sub
    Av Craxen i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 17:31
  5. Köpa domän med länkar till sexsiter
    Av Henrik i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 23:53