Resultat 1 till 2 av 2

Döpa bilder

  1. #1
    Casa Zeytins avatar
    Casa Zeytin Casa Zeytin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Kullavik
    Inlägg
    4
    Hej

    Jag har min site på Starweb och presenterar mina artiklar på både svenska och engelska. Frågan jag har är hur jag när jag döper mina bilder på bästa sätt, jag kan bara ha ett namn på varje bild och samma bild kommer upp både om jag väljer svenska eller engelska som språk. Om jag t.ex. säljer en handduk, är det bäst att döpa bilden till "handduk-towel" för att optimera genom bildnamn? Sedan har jag handdukarna under: /category/handdukar bör jag då ha med "/category/handdukar" i bildnamnet för att optimera på bästa sätt för google sökningar? Slutligen hur många täcken är det mest optimalt att använda när jag döper bilder, så många som möjligt eller kort namn på produkten?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej

    Jag antar att din främsta marknad är Sverige. I så fall är det vettigast att ge bilderna ett svenskt namn. Om din huvudmarknad istället är UK eller USA så bör du ge bilderna ett engelska namn.

    Försök att hålla namnen på bilderna så korta som möjligt. Ett ord bör räcka för att beskriva innehållet.
    Det finns ingne anledning att ta med "category" i namnet, om du inte är ute efter att ranka på just det ordet (vilket du inte bör vara, där kommer du inte tjäna några pengar).

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. bilder
    Av thatjeeves i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-12, 15:09
  2. Hur skall jag döpa artiklarna i e-butiken?!
    Av lukasbrisman i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 23:18
  3. Döpa bilder
    Av bostadsajt i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 07:45
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 21:11
  5. SEO för bilder?
    Av kassako i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 00:04