Resultat 1 till 9 av 9

Ta bort länkar?

  1. #1
    Jeff.Bs avatar
    Jeff.B Jeff.B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Tjenare,
    Satt och gick igenom Webmaster Tools och mina länkar in till sidan.
    Min sida är väldigt ny. Ca 2-3 månader och jag har totalt 653 inlänkar till min sida.
    Men mycket av dem är från Polen, Nederländer, Rysland och sådant.

    Är det värt att ta bort dem?

    Och sedan kollar jag under Ankartexter och då har jag extrem mycket som handlar om dejting på nätet. Jag säljer kepsar och mössor. :S

    Blir detta negativt för mig? Hur får jag bort det?



  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Skulle nog titta allra först om din webbplats inte är hackad och de där länkarna leder till nya sidor som är inlagda på din webbplats. Alternativt att befintliga sidor har fått lite extra texter med länkar dolda i källkoden. Inte ett helt ovanligt sätt att få massa obskyra länkar till en webbplats.

  3. #3
    Jeff.Bs avatar
    Jeff.B Jeff.B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Tja!
    Har nu kollat med med som har sidan och dem kan inte se något konstigt. Någon som har andra förslag? = )

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    I så fall är det mycket möjligt att domänen tidigare har varit en dejtingsajt, och att ett antal länkar ligger kvar.

    Det är möjligt att det här ligger dig i fatet, då det i så fall är troligt att de släppt domänen för att den blivit filtrerad eller straffad, och de inte orkat/kunnat rätta till.

    Gör en disavow-fil med de domäner som länkar till dig med konstiga länkar, och ladda upp den här:
    https://www.google.com/webmasters/to...vow-links-main

  5. #5
    Jeff.Bs avatar
    Jeff.B Jeff.B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Som jag förstår det så kan vissa länkar vara skadliga?
    diesaubermacher.de
    nettramarketing.com sk-lks.ru school433spb.ru claus-laichingen.de sschm.com главрыба72.рф rt45.be ds398.ru vernondaycare.ca icbworks.com sanluispizzeria.com shishkindance.ru hotel-pacha.com redemeganet.com.br 322525.рф tomsk-7.ru ufapack.ru bb-ins.ch harveyreynalds.nl kookavontuur.nl groov.fi

    Det är typ 600 sådana länkar. Det borde bara vara och ta bort eller vad säger ni som är "snäppet" vassade än mig

  6. #6
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Det finns absolut skadliga länkar. Se till att ta bort de skadliga länkarna. De hjälper verkligen inte sajten.

    Jag har sajter som hämtat sig efter ett tag när de varit straffade av dåliga länkar, så det går att reparera.

    Lycka till
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  7. #7
    Jeff.Bs avatar
    Jeff.B Jeff.B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Finns det något "lätt" sätt att avgöra vad som är skadligt och inte?

  8. #8
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Du får titta på de specifika domänerna som länkar in till sajten du vill undersöka.

    Använd wayback machine för att se hur sajten har använts tidigare. Vad har det varit för syfte med hemsidan förr.

    Använd Ahrefs.com för att kolla inlänkar. Finns gratisversion som du kan använda dig av.
    Använd även Majestic.com för att se inlänkar till de domäner du vill kika på.

    Utländska forumlänkar, kinesiska, japanska och andra länkar från lite "suspekta håll" skall du passa dig för. Kika runt under en längre tid och försök att googla mycket om inlänkar så att du får en egen bild i huvudet av vad som verkar funka och inte funka.

    Relevanta länkar från andra sajter som kommer från "riktiga" webbplatser är bra, mycket annat hjälper dig inte. Du får kolla runt och läs mycket i ämnet, så du får eget kött på benen.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  9. #9
    Jeff.Bs avatar
    Jeff.B Jeff.B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    10
    Tack för all hjälp. Gjorde så att jag gick igenom nästa lalla 1400 länkar in till min butik och tog bort allt som verkade oseriöst. Var mycket som ledde till någon rysk sida som det bara stod typ Dejting Sverige. bla bla bla på.
    Hur länge brukar det ta innan man se det?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ta bort skadliga länkar i Google
    Av Urban G i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-30, 16:02
  2. Ta bort länkar
    Av evomedia i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 21:22
  3. Förslag: Alla sökmotorvänliga länkar tas bort
    Av hans99 i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 20:44
  4. ger bort länkar gratis
    Av Solutions i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 11:57