Har ett gäng ganska bra satellitsidor med content på svenska, de flesta på se-domäner utspridda på främst svenska webbhotell. Satelliterna länkar till ett par webbutiker vi har i Sverige. En ny webbutik ska öppnas i ett annat nordiskt land med mycket lika sortiment det vi kör i Sverige, därför har satelliterna väldigt bra innehåll som absolut relaterar till den nya webbutiken. Jag grubblar bara lite över hur google kan se på det, som många länkar kommer från Sverige. Det är ju helt naturligt att få länkar från olika länder, men det kanske blir lite onaturligt om det blir fler länkar från Svenska sidor än från landet där butiken har sin kundkrets. Och onaturligt = risk för varningsflaggor, eller är jag lite nojjig?! Samtidigt kan det ju finnas webbplatser som inte är så intressanta för de som finns i landet där webbplatsen finns, exempelvis sidor med turistinfo som riktar sig folk i andra länder, som då troligen får flest länkar från sidor/bloggar i andra länder. Humm...nu börjar jag argumentera med mig själv också
Hur gör ni andra med erfarenhet av sidor i olika länder? Hur mycket törs man använda sig av länkkraften man ändå har i Sverige?

Alla tankar o synpunkter är självklart välkomna