Resultat 1 till 8 av 8

Vilket webbhotell rekommenderas till en e-handel (WooCommerce)?

  1. #1
    Matts avatar
    Matt Matt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2017
    Inlägg
    3
    Hej!

    Tidigare drev jag e-handel i Magento, jag hade butiker i 14 länder och då la jag ca 6 000SEK per månad för en dedikerad server som fungerade riktigt bra. Sjukt snabba laddtider.

    Nu har jag en WP-butik som hostas av iPeer på en shared server. Dessvärre laddar den segt och jag tror iofs att det inte har med iPeer att göra utan snarare att siten ska vara på en dedikerad server.

    Frågan är: Finns det ett webbhotell som har en någorlunda snabb server även om jag väljer shared eller ska man satsa på en dedikerad?
    När jag googlar så får jag bara upp en massa affiliates - därför ställer jag frågan till panelen Tack på förhand!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hejsan

    Ehandelssajter i WP, och framfrö allt WooCommerce, har en tendens att vara ganska sega överlag.
    Jag har inte något bra svar på webbhotell, men tänker att det kan vara värt att först kolla på ett molnbaserat CDN, Amazon Cloud eller CloudFlare är de största. Det brukar kunna avhjälpa de flesta problem med laddtider.

  3. #3
    meijers avatar
    meijer meijer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    9
    Jag rekommenderar starkt Oderland där jag kör min ehandel med väldigt bra resultat. Även på webhotellspaketen kan du lägga på mer kraft i form av minne cpu kärnor m.m.

    Dom har även teknik som memcache m.m. som gör siten mycket snabbare.

    Jag satte upp ett testkonto och testade innan jag flyttade från tidigare webhotell och gjorde tester och det blev stor skillnad.

  4. #4
    Matts avatar
    Matt Matt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2017
    Inlägg
    3
    Hej båda, stort tack för er input. Jag har beslutat mig för att byta hostingleverantör.
    Ska kika på Oderland och de molnbaserade som AaronAxelsson nämner, tack igen!

  5. #5
    Jimmyass avatar
    Jimmyas Jimmyas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Vill också lägga in ett gott ord för Oderland! Snabb och smidigt support nä det behövs
    Har några sidor bl.a. https://collectloan.se

  6. #6
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Jag kör alla mina siter på https://www.scaleway.com/ som enligt mig är ett av de mest prisvärda alternativen där ute.

  7. #7
    Vladiss avatar
    Vladis Vladis är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    10
    De flesta som använder webbhotell har ingen aning vad du pratar om nu och de kommer att tycka att det känns för svårt och komplicerat. Det är inte riktigt samma målgrupper.
    Senast redigerat av Urban G den 2018-08-19 klockan 22:38.

  8. #8
    magentoses avatar
    magentose magentose är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jul 2018
    Inlägg
    1
    Jag har testat nästa alla möjliga webbhotell, svenska webbhotell. Den bästa är oderland.se snabb och säkert du kan testa själv arbetskladerna.se

    Jag själv driver magento.se behöver ni hjälp mer era hemsidor jag kan snabb kolla gratis.
    Senast redigerat av AaronAxelsson den 2018-07-26 klockan 14:29. Anledning: Tog bort onödiga länkar och rättade till formateringen i texten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEM expert sökes till större e-handel
    Av Martin_G i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 14:21
  2. Snygg e-handel + lager till salu
    Av staffsu i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-13, 15:16
  3. vilket webbhotel ska jag välja till wordpress?
    Av Nadia i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 12:50
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 20:07
  5. SEO-Forum Rekommenderas
    Av impreso i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 11:32