Är du en fena på skapa text och formge marknadsmaterial som både bidrar till fler affärer och nöjda elkunder?

Då kan du vara vår vikarierande Kommunikatör för elhandel.


Vem trivs hos oss?

”Jag stortrivs verkligen på den här avdelningen och med mitt uppdrag. Här får jag användning av både min säljådra, kreativititet och flexibilitet och självklart även min förmåga att skapa kommunikation- och marknadsmaterial. Att jobba med elhandel, där elavtalsprodukterna konkurrerar på den öppna marknaden, innebär högt tempo, korta beslutsvägar och att det kampanjmaterial jag skapar snabbt når ut till våra kunder.”

Linn Lagberg, Kommunikatör för elhandel


Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en tjänst som vikarierande kommunikatör då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig.

Kommunikationsavdelningen ingår i affärsområde Marknad & Försäljning tillsammans med Försäljningsavdelningen, Kundcenter och Krafthandel. Det är vi som ansvarar för företagets totala kommunikation och marknadsföring. Avdelningen består av ett 15-tal medarbetare som arbetar med såväl den externa som den interna kommunikationen, där varje medarbetare har sitt eget ansvarsområde. Ditt uppdrag blir att arbeta för affärsområde Elhandel. Du kommer vara placerad i Eskilstuna, men ha viss arbetstid förlagd i Strängnäs där vi har vårt andra kontor.

För att lyckas i rollen behöver du vara väl insatt och kunnig inom marknadsföring och kommunikation, samt känna dig trygg i att arbeta självständigt genom hela framtagningsprocessen för kampanj-, event- och övrigt säljmaterial. Du har säljfokus, är idérik och har en stark drivkraft och får saker utförda på ett effektivt men genomtänkt sätt.

Du är duktig på att skriva text för både marknadsmaterial och intern information. Du arbetar med stor säkerhet i program som Indesign, Photoshop och webverktyget Episerver. Vidare är sociala medier kanaler som du är van att arbeta med samt digital produktion för andra medier. Du är även en ansvarstagande och utåtriktad person med god förmåga att samarbeta.

B-körkort är ett krav då du måste kunna förflytta dig mellan våra olika kontor.

Vilka är vi?

Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är en arbetsgivare som värnar om dig som medarbetare. Se filmen om oss som arbetsgivare här. Vill du veta hur vår rekryteringsprocess fungerar? Klicka här.

Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi och Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com
Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med våra närmare 500 medarbetare.
Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- och miljötjänsteföretaget.
De verksamheter vi driftar har en årlig omsättning på 1,8 miljarder kronor
Vill du bli en av oss är du välkommen med din ansökan snarast möjligt då vi intervjuar löpande, men allra senast 14 februari 2017.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss via mejl. Kommunikationschef Pia Dahlén, [email protected] HR-utvecklare Daniel Klintmalm, [email protected]

Ansök här: https://express.candarine.com/campai...d/801d3971337e