Resultat 1 till 5 av 5

Värde på min domän med 368k sök/månad

  1. #1
    GamleChriss avatar
    GamleChris GamleChris är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    3
    Hej,

    Jag undrar hur man kan spekulera över värdet på min domän Justinbiebernaked.com som är en exakt match på sökfras med ca 368.000 sök/månad?

    /GamleChris

  2. #2
    nicklass avatar
    nicklas nicklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av GamleChris Visa inlägg
    Hej,

    Jag undrar hur man kan spekulera över värdet på min domän Justinbiebernaked.com som är en exakt match på sökfras med ca 368.000 sök/månad?

    /GamleChris
    Inte mycket om det inte finns någon trafik till den i dag. Det är riktigt segt att få fart på nya domännamn idag.

  3. #3
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Troligen är inte värdet superstort. Det hänger såklart på om det går att hitta annonsörer som skulle vara intresserade av att synas på en mjukporrsajt. Du behöver nog en CPM-deal, då du inte ska räkna med att någon (eller i alla fall många) skulle klicka sig vidare till något annat när de väl fått se bilderna. Och, väldigt många som söker efter det kommer troligen inte klicka sig vidare från Googles bildsök.

  4. #4
    GamleChriss avatar
    GamleChris GamleChris är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av nicklas Visa inlägg
    Inte mycket om det inte finns någon trafik till den i dag. Det är riktigt segt att få fart på nya domännamn idag.
    Nej, det finns 0 trafik. Enbart 360.000 sök på frasen "Justin bieber naked"

    Om den inte har nåt värde av att sälja själva domänen så kan jag ju alltid testa den själv..

    Typ skriva massa content om "Justin and how he loves to be naked", ta in länkar, bilder, sociala konton etc.

    Försöka ranka upp den och köra affiliate för sexleksaker/solglasögon typ..

    Eller "You aint a true belieber if you dont support this site with a dollar". Rankar man bra så blir det nog några stycken..

    Nån som vet hur det ligger till varumärkesmässigt (lagen) att så direkt tjäna på någon annans namn (i detta fall varumärke)?

    Får man göra så? =P

  5. #5
    GamleChriss avatar
    GamleChris GamleChris är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Troligen är inte värdet superstort. Det hänger såklart på om det går att hitta annonsörer som skulle vara intresserade av att synas på en mjukporrsajt. Du behöver nog en CPM-deal, då du inte ska räkna med att någon (eller i alla fall många) skulle klicka sig vidare till något annat när de väl fått se bilderna. Och, väldigt många som söker efter det kommer troligen inte klicka sig vidare från Googles bildsök.

    Se gärna mitt senaste inlägg ovan också.

    Det med googles bildsök har du förstås rätt i.. Måste vara 99% minst som aldrig flyttar sig därifrån.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domän säljes 368 000 sökningar/månad i Sverige
    Av Domor i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-01-28, 17:33
  2. Domän inom mode 75-100,000 unika/månad
    Av Klassemaja i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-23, 15:57
  3. Värde av domän
    Av SucceedWithSeo i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-10, 13:54
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 16:39