Resultat 1 till 3 av 3

Satellitsida och webbhotell

  1. #1
    JariVs avatar
    JariV JariV är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    14
    Tjena

    Jag ska skapa en satellitsida åt en kund och funderade på det här med webbhotell, har det någon betydelse om satellitsidan och kundens hemsida ligger på samma webbhotell eller är det bättre att lägga satellitsidan på ett annat webbhotell ?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Finns två åsikter där i princip inom SEO. Den ena är att du skall lägga dem på ett annat webbhotell. Och den andra är att det inte har så stor betydelse om det ligger på samma.

    För även om den ligger på samma webbhotell så delar du det med 500+ till på samma klass.
    Sedan om nu satellitsidan länkar aktivt och mycket synligt tillbaka till huvudsidan så finns redan där en stark koppling mellan sidorna som är spårbar.
    Och det är det som är vitsen att den sidan på något sätt skall länka till huvudsidan.

    Skulle säga så här där. Om satellitsidan tillför ett innehåll som huvudsidan inte har och den utgör ett kvalitativt komplement så kan det gott ligga på samma webbhotell.
    Om den däremot enbart försöker att optimera för exakt samma nyckelord med snarlika texter och dessutom vänder sig till samma typ av användare och aktiva länkar till huvudsidan så…strunt samma. Den lär inte fungera på sikt i alla fall.

  3. #3
    JariVs avatar
    JariV JariV är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    14
    Tack för svar. Då förstår jag.

    Jag kommer att optimera för ord som ligger sämre till och och det kommer att bli annan text som är informativ och kommer även lägga in kundens kontaktinfo o.s.v också. Så om kudnen säljer även via den hemsidan så är det ju bara plus även om jag länkar till kundens ordinarie site.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Feedback på satellitsida
    Av Ale i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-01, 14:27
  2. Frågor angående Satellitsida
    Av Gakesson i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-09-09, 01:35
  3. Domännamn på satellitsida
    Av bolets i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-24, 01:40
  4. Gör jag rätt med min satellitsida?
    Av Synkt i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 08:19
  5. Satellitsida
    Av Gemma i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 01:42