Resultat 1 till 3 av 3

URL-fråga

  1. #1
    Luststugans avatar
    Luststugan Luststugan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Vet inte om jag hamnat rätt men har ett par frågor.

    Har en webshop som jag håller på att byta url på, hade och har fortfarande .luststugan.se men har även köpt domännamnet luststugansexleksaker.se.
    Och nu till det svåra, jag har luststugan hos ONE.com med ompekning till Pandacommerce där butiken finns och har parkerat luststugansexleksaker hos Loopia oxå med ompekning till Pandacommerce. Har valt att lägga luststugansexleksaker som huvuddomän.
    Är jag rätt på det eller, är helt novis på detta och inser nu att jag kanske borde kollat upp detta innan.

    Ska jag lägga in följande i "head" i min butik eller? <link rel="canonical" href="https://www.luststugansexleksaker.se" />

    Har registrerat mig på både Bing o Google webmaster tool med både domänerna.

    mvh Håkan
    Senast redigerat av Luststugan den 2017-05-07 klockan 14:12.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hejsan!

    Tekniskt sett ser det ut som att domänhanteringen fungerar som den ska.

    Det sitter en generell 301 redirect från luststugan.se till luststugansexleksaker.se, den verkar funka bra även på sökvägarna för kategorier och produkter.

    På luststugansexleksaker.se's sökvägar finns det en canonical som "pekar mot sig själv". Det är bra.

    Så, det ser helt okej ut. Du behöver inte ändra på något när det kommer till den här uppsättningen.

  3. #3
    Luststugans avatar
    Luststugan Luststugan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Hej och tack

    Tacksam för att du tittat på det och gett feedback. Jag lyckades alltså ganska bra fast jag aldrig gjort nåt sånt här innan, känns bra.
    Tar tacksamt emot alla tips och förslag på eventuella förbättringar vad gäller sidrankning och allt vad det nu heter!

    mvh Håkan

    Ps, Någon frågade vilken domän jag lagt som huvuddomän på "Google´s Tools för webmasters" men hittar inget om sånt varken på Google eller Bing. Nåt tips där eller ?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO Fråga
    Av martinwww i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-12-14, 11:16
  2. En SEO - Fråga
    Av Niklas Aronsson i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 22:07
  3. Fråga om konkurrens
    Av lalamums i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 16:13
  4. Fråga om h1,h2,h3 etc
    Av Lars Carlén i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 21:05
  5. En fråga
    Av Anti Turmoil i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 17:38