Resultat 1 till 8 av 8

Billiga svenska skribenter - Finns det?

  1. #1
    HemligAgents avatar
    HemligAgent HemligAgent är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2017
    Inlägg
    20
    Hej alla,

    Letar efter billiga skribenter till en av mina svenska hemsidor. Jag är van att anlita folk från fattigare länder för mina engelska sidor, så man har ju på sätt och vis samma förväntningar i Sverige. Men det verkar ju inte alls gå att hitta? Jag kanske har blivit bortskämd av Fiverr/Upwork med mera, men tycker att betala 1,000 kr för en artikel är rätt mycket.

    Har ni några tips? Det handlar om en affiliate sida med produkt recensioner osv, ni vet det där vanliga.

    Kraven jag har är:
    -Skribenten kan flytande svenska
    -Skriver inte som en robot
    -Tar under 1,000 kr per artikel

    Är det för mycket att begära i Sverige? Vad betalar ni för era skribenter?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    1000:- säger absolut ingenting om omfattningen, ämne, inläsning som kan krävas. Priserna brukar ligga runt 50 öre (plus moms) per ord och uppåt

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Som Urban säger, "per artikel" säger ingenting. Jag kan hänvisa dig till några olika ifall du skickar ett PM. Jag har 3 frilansare och 2 företag som jag arbetar löpande med. Har provat VÄLDIGT många genom åren och dessa är de jag valt att arbeta vidare med.

    Pris är ingenting jag prioriterar då kravet på kvalitet är viktigare, men några 1000kr per artikel betalar jag inte.

  4. #4
    HemligAgents avatar
    HemligAgent HemligAgent är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2017
    Inlägg
    20
    Ja, det kanske var lite otydligt med endast ett pris som riktlinje.

    Jag behöver någon som kan göra enklare research kring olika produkter (hitta information och recensioner) i olika nischer för att sedan skriva om detta i sina egna ord. Skulle vilja att artiklarna landar någonstans mellan 1,500-2,000 ord. Som jag skrev tidigare, jag kanske blivit bortskämd med priserna på Upwork.

    Självklart vill man ha kvalitet men samtidigt känns det som jag inte behöver det bästa. Alla mina hemsidor är skrivna av mig (ingen utbildning efter gymnasiet) och ändå tjänar jag pengar på det. Får känslan att dom flesta människorna skummar igenom bara, har laddat upp artiklar som är otroligt dåliga, då pratar vi pinsamma stavfel, särskrivningar och annat skoj. Kanske göra ett test och se hur mycket en välskriven artikel konverterar?

    @Niklas Aronsson
    Hur mycket skulle dina skribenter ta betalt för det jag efterfrågar tror du?

  5. #5
    Högabo Writings avatar
    Högabo Writing Högabo Writing är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1
    Vi kan inte marknadsföra egna tjänster i detta forum, men skicka gärna privata meddelanden om du har vidare frågor. 50 öre ordet + är snarare web copy priser än SEO priser.

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av HemligAgent Visa inlägg
    Ja, det kanske var lite otydligt med endast ett pris som riktlinje.

    Jag behöver någon som kan göra enklare research kring olika produkter (hitta information och recensioner) i olika nischer för att sedan skriva om detta i sina egna ord. Skulle vilja att artiklarna landar någonstans mellan 1,500-2,000 ord. Som jag skrev tidigare, jag kanske blivit bortskämd med priserna på Upwork.

    Självklart vill man ha kvalitet men samtidigt känns det som jag inte behöver det bästa. Alla mina hemsidor är skrivna av mig (ingen utbildning efter gymnasiet) och ändå tjänar jag pengar på det. Får känslan att dom flesta människorna skummar igenom bara, har laddat upp artiklar som är otroligt dåliga, då pratar vi pinsamma stavfel, särskrivningar och annat skoj. Kanske göra ett test och se hur mycket en välskriven artikel konverterar?

    @Niklas Aronsson
    Hur mycket skulle dina skribenter ta betalt för det jag efterfrågar tror du?
    Jag hänvisar dom till ditt inlägg och ber dom ta fram prisförslag. Men det är självklart att du inte kan förvänta dig att betala för svensk arbetskraft som du betalar för folk från fattigare länder.... Så är det ju alla gånger i veckan, i alla branscher.

  7. #7
    HemligAgents avatar
    HemligAgent HemligAgent är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2017
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Högabo Writing Visa inlägg
    Vi kan inte marknadsföra egna tjänster i detta forum, men skicka gärna privata meddelanden om du har vidare frågor. 50 öre ordet + är snarare web copy priser än SEO priser.
    Jag skickar ett PM till dig.

    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Jag hänvisar dom till ditt inlägg och ber dom ta fram prisförslag. Men det är självklart att du inte kan förvänta dig att betala för svensk arbetskraft som du betalar för folk från fattigare länder.... Så är det ju alla gånger i veckan, i alla branscher.
    Tack så mycket! Och ja, det är ju som jag skrev, man har blivit bortskämd.

  8. #8
    Andreas_89s avatar
    Andreas_89 Andreas_89 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2015
    Inlägg
    13
    Hej!
    Skicka PM till mig om du fortfarande har intresse. Eller kontakta mig på [email protected]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Skribenter sökes för svenska, danska, norska, finska - Student / Hobbyskribent
    Av David Nilsson i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-05-10, 23:32
  2. Sökes: Skribenter och korrekturläsare - Svenska
    Av ladymilou i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-15, 16:02
  3. Svenska skribenter sökes
    Av ladymilou i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-12-01, 10:19
  4. Finns det artikel-kataloger på Svenska?
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 11:54