Resultat 1 till 16 av 16

Goolag ?

  1. #1
    Persistences avatar
    Persistence Persistence är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    3
    Har ni märkt på Googles bildsökning att sökresultaten är vinklade?
    Vad tror ni? Testa sök på Black women with children, White women with children och sedan på White women with white children.

    Är inte resultat av sökträffarna lite väl vinklade och anpassade till mångfalden? Vad tror ni?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Vad snackar du om?
    Ta din skit någon annan stans.

  3. #3
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Vad menar du att det är för skit Aaron.? Det är en befogad fråga. Han är genuint intresserad av en diskussion kring hur han uppfattar sökträffarna för bildsökningen. Det involverar även bildsökningen. Allt handlar inte om hur man placerar sig utan även vilka resultat man får. Jag tycker inte alls det är ointressant eller skit. Jag gjorde sökningen och jag blev faktiskt förvånad. Frågan är synnerligen befogad.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Frågan är om det är en aktiv påverkan på Googles bildsök från några stycken. Jämförbart är detta examensarbete där en student tog hjälp att det inte skulle vara enbart vita händer om man bildsökte på hand i Google https://www.resume.se/nyheter/artikl...s-sokresultat/ vilket egentligen bygger på rätt så enkla principer inom SEO.

  5. #5
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Tack Urban.
    i Johanna Burai fall är det naturligtvis allt i sin ordning då sökordet var "Hand" Självklart tycker man att de skulle kunnat dyka upp minst lika många mörka händer.

    Tittar vi i TS fall så söker man specifikt detaljerat. DVS White women with white Children.
    Se vad jag fick fram.
    https://postimg.org/gallery/3arix8ols/
    Jag misstänker att sökresultatet inte skulle vara ett "logiskt" resultat. Men frågan är i alla fall befogad.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo till viss del berättigad fråga, även om man kan ana en antydan till konspirationsteori bakom. Därför viktigt att förklara hur det kan komma sig. Tittar man på en del av webbplatserna för det där resultatet så är det nyhetssajter bland annat.
    Det kommersiella värdet av den sökfrasen lär vara lika med noll så inget intresse att optimera upp det bildsöket.

    Och för som exempel på hur lätt det är att tränga sig in i bildsöket. Så sök på webbstrateg > översta raden > plats 4 från höger. Där skall det finnas en bild av en kaja. Ett litet test jag gjorde för fyra år sedan.

  7. #7
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Japp. den var där. Kajan. Fortfarande... Hmmm ska göra en egen kaja och putta ner din :-)

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Då får du förbereda en fågelbild till också. På det tredje sökresultatet enligt TS dvs wwwwc så hittar du nu på rad 27, 4 från höger en bild av två skator på en stol. Den ena med normal förteckning den andra med omvänd. Var runt 16:15 jag la upp den i går. Så det kommer nog studsa lite mer där.

  9. #9
    Persistences avatar
    Persistence Persistence är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    3
    European people history tyckte jag gav ett rätt sjukt resultat också 😮

  10. #10
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Nu vet jag. Jag har ju för tusan kakaduor. Ok då kör jag på ordet webbstrateg-->så visas kakadua med gelki inne som text på bilden. :-)
    Det borde också vara jämförbar resultat.

  11. #11
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Persistence Visa inlägg
    European people history tyckte jag gav ett rätt sjukt resultat också ��
    Vilket som tack för att du tog upp det här. Det här är helt klart intressant. Har kollat runt lite på Google och sett artiklar kring ämnet.
    Ytterst intressant att följa. Sk med artiklar kring Googles Policy. Tittar man på James Damore fall, så undrar man ju i all fall...
    https://www.youtube.com/watch?v=s4WoeOkj2Ng

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag tyckte att jag förklarade hur det fungerar med Google och söket. Men ok en gång till då så kan vi lämna ämnet för nu börjar det bli tramsigt.
    Om du Persistence hade lagt en bild i ditt inlägg så hade det också kommit upp i det söket. Vilket är precis det som till stor del har hänt här också. Konspirationsnissar skriver i forum och lägger upp bilder och taggar inläggen med den texten. Tar bara 10 minuter att gå igenom söket så ser man mönstret.

  13. #13
    Persistences avatar
    Persistence Persistence är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    3
    Ok då får jag tro att det är så. Jag blev nyfiken för jag vet ju hur Google bara accepterar marxister bland sina anställda, har hemliga "diversity meetings" och kickar dem som fortfarande tror på biologiska fakta. Är ingen expert på hur dessa sökmotorer funkar men tack för svar

  14. #14
    detarbaralillajags avatar
    detarbaralillajag detarbaralillajag är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    9
    Intressant diskussion! Jag hade inte så många konspirationsteorier om google innan, men jag kan se att jag tänkte fel..

  15. #15
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av Persistence Visa inlägg
    Ok då får jag tro att det är så. Jag blev nyfiken för jag vet ju hur Google bara accepterar marxister bland sina anställda, har hemliga "diversity meetings" och kickar dem som fortfarande tror på biologiska fakta. Är ingen expert på hur dessa sökmotorer funkar men tack för svar
    Citat Ursprungligen postat av detarbaralillajag Visa inlägg
    Intressant diskussion! Jag hade inte så många konspirationsteorier om google innan, men jag kan se att jag tänkte fel..
    Som sagt. Lägg av.

  16. #16
    Chucks avatar
    Chuck Chuck är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    12
    Fasen vad sjukt, men föga oväntat.

    Jag ska gå igenom resultaten och se vad det är för sorts sidor som lagt upp bilderna och hur deras SEO ser ut.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)