Resultat 1 till 3 av 3

Påverkas SEO när man flyttar en domän till nytt webhotell?

  1. #1
    Ales avatar
    Ale Ale är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    34
    Jag undrar om min .se domän kommer att påverkas om jag som nu flyttar den från Binero till One?

    Det började med att jag skaffade ett DNS paket med min domän på Binero och senare skaffade jag webhotell på One och skulle vilja samla allt på samma ställe?

    Finns det någon risk att min SEO rank kommer att påverkas negativt vid en flytt?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    I grund och botten gör det ingen skillnad. Google gör inte skillnad på olika hosting- och DNS-leverantörer i sig.
    Det som kan spela roll däremot är egenskaper i de olika tjänsterna, så som hastighet, möjlgihet till SSL-certifikat och liknande.

    One är väl varken kända som de bästa eller sämsta i det. De är inte supersnabba, men om det bara handlar om var domänen är hostad ska det inte göra någon skillnad. Det kan dock vara värt att kolla på möjlgiheten att installera ett SSL-ceritfikat. Jag har för mig att det kan vara lite krångligt med One. Det är också värt att fundera på om One är rätt alternativ. Om du planerar att ha fler sajter är det oftast billigare och enklare att välja ett annat alternativ. Binero till exempel.

  3. #3
    Ales avatar
    Ale Ale är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    34
    Tack för svar! Det handlar om en webshop via hyrlösning hos textalk så SSL ligger hos dem antar jag. Det bästa hade varit att hålla sig till 1 känns det som men man gick ju på One´s erbjudanden om bra priser första året sen nästa år blir det väl jag som blir penetrerad =D

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Flytt till nytt domän
    Av Myjosephine i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-06-24, 15:05
  2. Domän och webhotell i sverige
    Av campo i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 09:54
  3. Flyttar till Spanien (Adsense Fråga)
    Av Henke123 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 00:23
  4. Flyttar hem till Sverige igen! jobb?
    Av baggelin i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 20:26
  5. Påverkas ranking av flytt till annan server?
    Av Thomas Sjöberg i forum Domänen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 20:46