Resultat 1 till 8 av 8

Föreslå webbplats på DMOZ fungerar igen

  1. #1
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Efter drygt 2½ månad kan man "föreslå" sidor på dmoz igen.
    http://www.resource-zone.com/forum/s...ad.php?t=45325

    (Meningen var inte att skapa diskussion utan bara göra er som gett upp hoppet om att någonsin få registrera sidor där igen uppmärksamma på att det fungerar igen)

  2. #2
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Om man har förslagit några sidor, får man då en bekräftelse på om man kommer med eller ej? (eller är man plötsligt bara indexerad alt. det händer ingenting?)

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Gustavsson
    Om man har förslagit några sidor, får man då en bekräftelse på om man kommer med eller ej? (eller är man plötsligt bara indexerad alt. det händer ingenting?)
    Döh

    Var glad om du kan felanmäla en sida som bryter mot FN:s säkerhetsråds beslut.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Gustavsson
    Om man har förslagit några sidor, får man då en bekräftelse på om man kommer med eller ej? (eller är man plötsligt bara indexerad alt. det händer ingenting?)
    Du får inget meddelande överhuvud taget. Men det gäller att vara tålmodig. Det är ingen idé att posta en sida en gång i veckan. Posta och sen vänta i 3 månader har inget hänt kan du posta sidan igen.

    Under tiden du väntar skall du jobba med sidan och fylla på med information.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Du får inget meddelande överhuvud taget. Men det gäller att vara tålmodig. Det är ingen idé att posta en sida en gång i veckan. Posta och sen vänta i 3 månader har inget hänt kan du posta sidan igen.
    DMOZ rekommenderar att du skall vänta i 6 månader tom.

  6. #6
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Där ser man, bara att registrera sig då och se glad ut.

  7. #7
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Lite information som kanske kan vara intressant...

    Nån gång i oktober precis innan dmoz.org stängde ner sidan för att anmäla länkar så hann en kund till mig på min inrådan att anmäla sina två sajter... ingen av sajterna har tagits med i katalogen, men den ena sajten har sen snart två veckor sedan följande att läsa i AwStats-loggarna för januari månad:

    Länkar från sökmotorer - Fullständig lista
    - Google 2592 2592
    - MSN 66 66
    - AltaVista 53 53
    - Yahoo 18 18
    - Unknown search engines 13 13
    - Spray 9 9
    - Mamma 2 2
    - DMOZ 1 1
    - ix quick 1 1
    Alltså bör något admin/moderator på dmoz.org klickat på länken i min kunds anmälan till dmoz, men ändå inte godkänt den... vilket är hur sjukt som helst i så fall! För inte sjutton kan jag tänka mig att de kontrollerar länken ytterligare en gång... möjligtvis att de slussar in länkar från en kö, men till vilken nytta?
    Sajten bör ju inte kunna nekas då det är en seriös företagssida som säljer produkter och några av deras konkurrenter med värrre sidor redan är med i vald kategori.

  8. #8
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Positiva nyheter antagligen!

    Min kund som anmälde sin sida (som jag nämnde ovan) under oktober månad på dmoz.org, bara dagar innan anmälningsfunktionen stängdes av, har nu kommit med i katalogen!

    Nu är ju olika kategorier modererade av olika personer, men det är ju ändå positivt tycker jag. Kategorin det handlade om i det här fallet är en nischad kategori under Hem och trädgård.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)