Resultat 1 till 1 av 1

Bättre SSL = Bättre ranking?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Ytterligare en fråga som jag funderat lite på senare tid. Jag chattade med en kille som hävdade att bättre/dyrare SSL (med mer trust) ger ett (men minimalt) bättre resultat i Google. Ungefär som att om din sida laddar på 198 ms (vilket en av mina sidor t.ex. gör) så är det tydligen bättre för Google än en sida som laddar på 1 sek, men en sida som laddar på 1 sek rankar (lite) bättre än en sida som laddar på 3-4 sek. I så fall borde ett SSL certifikat på en årskostnad på $ 2000 från t.ex. Symantec vara fördelaktigt i jämförelse med ett SSL certifikat från Let's Encrypt som är svagt, gratis och har mycket lägre trust. Har någon expert (eller någon annan) praktisk erfarenhet om det verkligen skiljer sig åt? Jag funderar på om den killen snackade i nattmössan?

    Edit: Jag har haft flera olika certifikat på mina domäner. Det dyraste jag haft är ett Comodo PremiumSSL Wildcard. Det går på ett par hundra dollar om året. Jag hade det i 2 eller 3 år. Bytte ut det mot ett billigt PositiveSSL i övergång till HTTP2 (hade tidigare "domain sharding" på CDN) och då jag faktiskt inte märkte någon konkret skillnad för SEO i jämförelse. Men jag kanske bara inte noterade om det var någon skillnad?
    Senast redigerat av SysXpl den 2017-09-11 klockan 20:17.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mer Content = Bättre Ranking?
    Av SysXpl i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-09-11, 11:57
  2. Bättre sen än aldrig
    Av Obbe i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 22:46
  3. Bättre sent än aldrig
    Av Linnea Hubble i forum Introduktion
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 01:40
  4. problem med bättre ranking på särskrivning
    Av fenrik i forum Sökordsanalys
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 02:48
  5. Bättre URL för bilder
    Av hans99 i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 12:34