Läs om våra tjänster

Sökmotoroptimering.nu
Resultat 1 till 3 av 3

Har länktitel någon betydelse?

seblils avatar
    seblil seblil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2015
    Efter att ha tittat på ett videoklipp av WebTegrity undrar jag om länktiteln (OBS! Inte ankartexten) verkligen har någon betydelse ur ett SEO-perspektiv, vilket det i videon hävdas att den har? Har googlat på ämnet men inte funnit något stöd för att så skulle vara fallet, men jag hoppas att någon här på forumet kan kasta lite ljus på ämnet!

Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Har haft betydelse tidigare. Då kunde man både ranka på den titeln för sidan den stod på samt ge lite styrka för den frasen till sidan länken gick.
    Samma sak om man satte den på bilder. Senast jag testade det var för fyra år sedan och då gick det inte.
    Annars är det hemskt lätt att kontrollera själv som faktiskt en hel del är med SEO.
    Bara att testa genom att ta ett struntord som inte finns på nätet och skicka en länk till valfri sida. Sedan kontrollera om ordet dyker upp på en sökning.

Nu skall det kanske förtydligats att det gäller title i källkoden dvs det som kommer fram som text när man hovrar med musen över en bild eller textsnutt på sidan.
    Så vi har title, title, titel, för en sida. Fast de finns på lite olika ställen, kan ge upphov till en del missförstånd.

seblils avatar
    seblil seblil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2015
    Du har naturligtvis rätt, Urban! Jag tänkte att någon kanske satt inne på svaret, men jag får testa lite och se hur landet ligger.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Någon betydelse hur man ändrar länkar i efterhand
    Av Fredrik-Eriksson i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-07-27, 10:26
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 18:10
  3. domänens betydelse
    Av funtrix i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 12:12
  4. Har meta name subjekt någon betydelse?
    Av Kocken i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 11:06
  5. Har serverns plats någon betydelse?
    Av j0han i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 02:15