Resultat 1 till 3 av 3

Köpa länkar - Är det verkligen så dåligt?

  1. #1
    Plexuss avatar
    Plexus Plexus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    5
    Har gjort lite research och ser att många anser att det är en väldigt stor risk med att köpa länkar.

    Jag överväger att köpa länkar och ser att personer som erbjuder sådana tjänster på frilans-nätverk har fantastiska omdömen. Vissa har över 1000 omdömen med ett snitt på nära 10/10. Hur kan det vara möjligt om det är så skadligt att köpa länkar?

    Jag förstår att det beror på VEM man köper tjänsten av.

    Men visst måste det finnas enormt många fall där det fortfarande lönar sig att köpa länkar?
    Något mer tips innan man ger sig ut på det okända vattnet?

    Stort tack för hjälpen här inne!

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst finns det en risk med att köpa länkar. Och inte bara vid rena köp, bara att titta på hur Google själva skriver om det. Du får inte erbjuda varor mot länkar, inte skriva gästinlägg i stor skala, eller artiklar i större skala som länkar till dig. Och så lite annat dessutom.

    Återstår att skriva på sociala medier och hoppas att de som läser helt plötsligt börjar länk till din sida. Eller klistra upp lappar på ICA med webbadressen.

    Google brukar hävda att om din webbplats är riktigt bra så kommer folk börja länka till den. Fast om du inte skaffar länkar lär ingen hitta den på plats 96 och börja länka.
    Så att skaffa länkar återstår då. Och där är det vilken typ av länkar man skaffar. Det kan vara lite knepigt förstås att få de med rätt kvalitet.

    Man kan sammanfatta det med att visst det finns en risk att skaffa länkar men utan länkar kommer du ingenstans.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Plexus Visa inlägg
    Har gjort lite research och ser att många anser att det är en väldigt stor risk med att köpa länkar.

    Jag överväger att köpa länkar och ser att personer som erbjuder sådana tjänster på frilans-nätverk har fantastiska omdömen. Vissa har över 1000 omdömen med ett snitt på nära 10/10. Hur kan det vara möjligt om det är så skadligt att köpa länkar?

    Jag förstår att det beror på VEM man köper tjänsten av.

    Men visst måste det finnas enormt många fall där det fortfarande lönar sig att köpa länkar?
    Något mer tips innan man ger sig ut på det okända vattnet?

    Stort tack för hjälpen här inne!
    Tycker Urbans svar nedan är perfekt. Vill bara kommentera en sak du skriver för jag tyckte det var lite roligt att du hade det som referens.

    "Vissa har över 1000 omdömen med ett snitt på nära 10/10"
    Jag hoppas verkligen inte att du tror på omdömen från folk som antingen säljer eller köper länkar?
    Typ "Bäst kolla omdömet på nätet om vem som har bäst betyg på att utföra mord, tror att *-betyget från tidigare beställare är väldigt viktigt!"

    Jag vet många som både köper och säljer länkar men det är ju knappast så att man skriver "Kom och köp, vi har Sveriges bästa länkfarm" eller "-Gör som jag, köp Bosses bus-billiga länkar. Jag tog Googles förstaplats för 70 spänn" Det är exakt den sortens länkar du ska hålla dig borta från....

    De som säljer bra länkar gör det på ett sätt så att man inte ska kunna se att de säljer länkar.
    De som lyckas ranka med hjälp av köpta länkar skriver nog inte gärna om det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur viktigt är det verkligen?
    Av jenkler i forum Länkbygge
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-10-25, 16:25
  2. Har dåligt med Dofollow länkar
    Av petterssoneric i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 08:15
  3. Köpa 3000 länkar Fiverr, bra eller dåligt?
    Av jacobj i forum Länkbygge
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 22:17
  4. Existerar sandlådan verkligen?
    Av objx i forum Googles sandlåda
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 01:27
  5. Reciproka länkar = hur dåligt?
    Av Gustaf i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 15:49