Resultat 1 till 2 av 2

Duplicerat innehåll VS mindre text

  1. #1
    Newbies avatar
    Newbie Newbie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    18
    Hej!
    Jag har tydligen slarvat en del med duplicerat innehåll och försöker nu att rätta till det på bästa tänkbara sätt. Jag undrar dels om det finns några gratis tjänster som kan jämföra innehållet på sidor för att identifiera vilka sidor som är "värst" och sedan en annan fundering. Är det bättre att ta bort det duplicerade innehållet och få en mindre textmassa (förutsatt att den text som är kvar är unik och bra då förstås) eller ska man helst skriva om det duplicerade innehållet för att behålla antalet ord på aktuell sida?
    Det skulle nog innebära att minska antalet ord per sida från ca 3000 ord till hälften.... gissningsvis.....

    Det handlar om artiklar som jag har beskrivit på samma sätt på flera olika undersidor inom olika kategorier. Hur kommer man bäst tillrätta med det här tro?

  2. #2
    Carlys avatar
    Carly Carly är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    10
    Vet att det är lite sent, men jag skulle helt klart fokusera på att endast ha unikt innehåll på varje sida.
    400 ord är ju vad som klassas som ordentligt med text, så om du har 1,500 ord i en en unik text så ligger du ändå riktigt bra till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Stor förvirring och duplicerat innehåll
    Av susanne.svalefelt i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-11-23, 16:45
  2. Mynewsdesk, duplicerat innehåll?
    Av Anders G i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-07-07, 15:08
  3. Kraftig ökning av duplicerat innehåll?
    Av Fredrik-R i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-26, 16:51
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 22:33
  5. Undvika duplicerat innehåll
    Av Jimmy i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 11:02