Resultat 1 till 2 av 2

Flytta server med svensk trafik från Sverige, påverkan?

  1. #1
    Fredrik-Rs avatar
    Fredrik-R Fredrik-R är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    11
    Hej,
    Kommer byta server i samband med övergången till https. Börjat tröttna lite både på priser och lågt engagemang från min nuvarande svenska serverleverantör och börjat kolla på andra, utanför gränserna.

    Ett ex är Linode som levererar svarstider som är riktigt bra trots server i London eller Frankfurt, detta till en bråkdel av priset.

    Någon som har erfarenhet om Google straffar efter IP-location eller svarstider? Alltså, om svenska sökpositionen kan påverkas negativt om man byter till Tyskt eller Engelskt IP?

  2. #2
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Hej!

    Jag har personligen flyttat en hel del sajter till utländska servrar och aldrig sett någon dipp. Däremot har jag sett små förändringar när man bytt ut hemsidans ip, dock ingenting märkvärdigt.

    Det viktigaste när du gör bytet är att du ser till att göra allt rätt dvs ändra inte i länkstrukturen och designen på hemsidan för det kan fucka till det rejält. Min polare för 1 år frågade mig om det kunde påverka ens seo om man byte länkstruktur och design? Mitt svar var att självklart inte göra detta då det kan påverka negativt om det görs fel. Han struntade i min rekommendation och gjorde förändringen.... slutade inte så bra för hans sida.

    Tillbaka till frågan, du har det mesta av svaren här: https://www.lunametrics.com/blog/201...ver-switching/
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bör svensk domän hostas i Sverige?
    Av SofiaB i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-12, 19:32
  2. Länkar från Sociala Medier? Påverkan!
    Av McDavid i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 16:11
  3. Flytta content från straffad sida till ny domän
    Av Erik i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 11:58
  4. Svar: 46
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 23:35
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 01:12