Resultat 1 till 3 av 3

Hur många 301 kan man göra?

  1. #1
    Alexanders avatar
    Alexander Alexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Hej,

    Jag undrar vad ni har för erfarenhet av att göra flera 301 till samma hemsida? Jag har tidigare kommit över en sida med bra PR och samma innehåll som min sida och gjorde 301. Det funkade utmärkt! Nu har jag en till sida på gång med bra page rank som jag tänkte köra 301 till min sida. Det jag undrar är hur google kommer att reagera på en 301 till? Hur många 301 kan man göra och hur ofta?

    MVH
    Alexander

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    En synnerligen intressant fråga som jag själv funderar över. Kanske man skall leta runt lite på Engelska forum och höra. Eller det kanske finns någon som lekt med fler 301r till samma domän som kan uttala sig?
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  3. #3
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Hur aggressivt har det 301:ats i sökmotoroptimeringstävlingar? Där kanske man kan hitta nån som laddat på "för mycket"?

    Annars måste det väl finnas företag som shoppat upp konkurrenter i hastig takt och behövt en strategi för att 301:a in deras sidor välplanerat. Eller så har inget proriterat den frågan ännu utan bara ryckt på axlarna och kört. Det viktigaste är ju oftast att rädda kvar kunderna man "köpt"; den Google-PR som råkar följa med är väl inte så vanligt att ta med i värderingen när man köper företag?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 18:15
  2. hur många söker på ett visst ord?
    Av badtant i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 17:12
  3. Varierad länktext. Hur många %
    Av Webmoney i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 17:43
  4. Köra CO-OP på många hemsidor
    Av Rasmus i forum Länkbygge
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 18:12
  5. Vad kan man göra med denna domän?
    Av eidos- i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 22:58