Resultat 1 till 4 av 4

Allt hjälper på MSN, men inget på Google?

  1. #1
    Axes avatar
    Axe Axe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    17
    Ett par frågor till experterna. Vi optimerar vår sida på sökorden "teknisk analys" bland annat, men det verkar aldrig som att det blir någon större förändring. Hur snabbt slår ändringarna igenom på SERPS:en? Nästa dag, nästa vecka eller nästa månad?

    Vi pendlar mellan 6-10 plats på Google, men har som mål att ta oss upp till 1-3 platsen. Däremellan ligger ett par siter utan något uppdaterat innehåll. Kanske relevant, men inte uppdaterat på ett år och dessutom ligger en site som inte existerar sedan i januari i år så enda resultatet ligger i cachen på Google. Märkligt kan jag tycka att en site som inte existerar längre fortsätter att ranka högt.

    I vår åsikt så ligger vi 100% inom ämnesområdet, vi har fler inlänkar än branschkollegorna, större site med mer content. Alt-taggar, länktitlar, page titles ser vi ständigt på.
    Några guidelines vi kan ta till?

    Edit: Länk
    Senast redigerat av Axe den 2006-03-05 klockan 14:27.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Förändringar på sidan reflekteras på SERPsen så fort Google cachat sidan. Dvs, det handlar om dagar.

    Däremot domänens ålder och förtroende har stor vikt hos Google.

    Jag skulle nog satsa på att skaffa mer inlänkar från sidor som handlar om "teknisk analys". Kanske gör en blogg på en annan domän om ämnet så kan du länka hur mycket du vill till den andra sidan.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Axes avatar
    Axe Axe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    17
    Kanonbra, men om bloggen ligger på samma IP, spelar det roll?
    Och, ger detta inte enbart en ny inlänk? Domänens ålder, spelar det roll för SE-domäner?

    Dessutom, siten som har lagt ner sin verksamhet är ju naturligtvis spindlad långt efter januari, men ligger kvar i SERPS. Laggningseffekter? Finns det fler siter än googles cache och archive.org för att hitta gammalt content?
    Senast redigerat av Axe den 2006-03-05 klockan 14:32.

  4. #4
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Er blogg kan du ha på samma IP tycker jag. Domänens ålder är en av många faktorer som påverkar i google.se. Sidan som lagt ner sin verksamhet har säkert funnits länge och har många backlinks. Ser dock ingen sådan sida i google.se som du beskriver på topp 10 för termen "teknisk analys" när jag söker.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  3. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03
  4. Hur ofta går Google igenom min sida.
    Av David i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:48
  5. När använder google meta-description?
    Av vajpero i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 18:02