Resultat 1 till 2 av 2

Meta descriptions

  1. #1
    J.Ls avatar
    J.L J.L är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    64
    Google genomförde ju uppdateringar gällande Meta descriptions i December. Man kan nu ha längre beskrivningar och jag har även märkt att Google själv gått in och ändrat mina beskrivningar till längre .dvs satt ihop själv en från texter på hemsidan. Vissa är längre och vissa är likadana som jag själv skrivit.

    Många tyckte att man skulle ha is i magen och inte göra några ändringar kring descriptions då Google tydligen testar saker för att sedan återställa. Dem provade ju att ha kortare descriptions för inte länge sedan. Hur verkar statusen ligga kring descriptions uppdateringen?

    Undrar även hur man får tillbaka sina gamla descriptions man har själv lagt på hemsidan? Dem var ju kortare än nuvarande, men så mycket bättre? Ser ju att Google själv har korta descriptions på deras Google sajter?

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Google försöker alltid att förmedla enligt vad dom anser är "relevant" information till sökarna. Med det sagt så kan det i vissa fall vara så att Google plockar bort den nuvarande titeln/metabeskrivningen och byter ut den för att bättre matcha sökarnas intresse.

    Mitt tips till dig är att kolla hur Google ändrat idag och försök skriva liknande fast bättre för just din verksamhet. Jag tycker också att du absolut kan sätta längre metabeskrivningar för att se hur resultatet blir. Speciellt om du har en e-handel.

    Hoppas det gav dig några svar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. meta-taggar
    Av thatjeeves i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-04, 15:17
  2. meta-taggar
    Av thatjeeves i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 19:45
  3. Program för att skapa unika site descriptions?
    Av Kreditkort i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 19:30
  4. Meta descriptions betydelse för Google?
    Av jarhammar i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 17:38
  5. meta name googlebot
    Av icet i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 13:24