Resultat 1 till 1 av 1

301 redirect på gammal domän som är straffad i Adsense?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag har en tämligen komplex fråga från ang. redirects och Adsense. Jag har en Adsense blockerad sida. Det är en domän som jag registrerade/jobbade på för 10 år sedan och jag bara la ner pg.a annat i livet. Så den har varit avregistrerad under flera år. Den hade kvar en del länkar och SEO värdet så jag plockade upp den igen nu när jag började bli aktiv med webbplatser igen och skulle skapa en ny relevant/liknande sida. Under den tiden har någon annan haft den registrerad och missbrukat Adsense på den... Så den är blockad/straffad från att använda Adsense. Inget som är relaterat till mitt Adsense konto eller så utan bara webbplatsen. Inga Ads visas överhuvudtaget på sidan... och jag har varit i kontakt med Google support och de bekräftade att den var blockad och att jag inte kunde göra så mycket åt det... och att det kan ta väldigt väldigt lång tid innan man kan göra något åt det. Ytterligare feedback fick jag inte...

    HUR som helst... så tänkte jag att sidan har så bra ålder och en del värde (rankar hyfsat) så jag kör på och så kör på affiliate typ adtraction istället. Sagt och gjort... MEN sedan idag noterade jag att det fanns en betydligt bättre och mer releavant ledig domän som kan få min trafik att öka om jag lägger in 301 perment redirect till min sida... Nästan uteslutande av dessa inlänkar går till startsidan, så det skulle vara tämligen lätt att få över mycket av SEO värdet.

    Men då det går väsentligt bättre på Adsense än på Adtraction och jag vill satsa på att höja min inkomst där i första hand, tänker jag att det vore strategiskt om jag kan sätta in Adsense på samma sida och den nya domänen och ha samtidigt ha kvar mitt SEO värde...

    MEN frågan jag ställer mig är, då en 301 redirect överför SEO värde såsom ålder, inlänkar osv... skulle det också finnas en risk att Adsense blockeringen överförs också? Jag oroar mig lite eftersom att domännamnet är mycket bättre än den förra. Jag undrar liksom, vad är oddsen? Kan jag vara helt lugn eller ska jag vara försiktig? Isf. kan det ju vara en idé att starta om på ny kula och försöka peta om inlänkarna istället... Men då kan jag knappast bibehålla allt SEO värde som funnits sedan innan. Så det blir rätt mycket mer mergöra isf. och då vet jag inte om det är värt att migrera överhuvudtaget. Men samtidigt så kan jag inte köra Adsense på den gamla domänen, så jag kanske inte har så jättemycket att förlora ändå.
    Senast redigerat av SysXpl den 2018-03-03 klockan 09:19.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Gammal ålder på domän
    Av lalamums i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 21:52
  2. Ta han om gammal domän som är indexerad, hur?
    Av Skillrookie i forum Optimering
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 18:30
  3. Penalized? (Fem år gammal domän)
    Av Habil i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 17:17
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 08:26
  5. Ny sida med gammal domän
    Av Spindel i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 13:46