Resultat 1 till 4 av 4

Youtube länkar?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag har en "youtube video" som är några år gammal. Den har 120 000 visningar, DA 100 och PA47. Jag googlade på om det gav något värde att lägga in länken under beskrivningen i klippet. Men jag får fram artiklar från 2016 att de har "no follow". Men när jag kollar i koden har länken INTE no follow attributet. Är det ändrat sedan 2016 eller!? Blir lite förvirrad...

    EDIT: Verkar visst vara "no follow"? Jag ser i koden att den går under någon slags vidarebefodring och hittade en artikel från 2018 där det stod att beskrivningen har no follow länkar. Kan jag få en do follow länk från videon på något annat sätt än genom beskrivningen!? T.ex. med en sån där länk/popup i själva videon?
    Senast redigerat av SysXpl den 2018-04-17 klockan 02:58.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Länkar från Youtube skickar ingen styrka till din sajt.
    Om du har 120.000 views på din video hade jag skitit i länkstyrkan och försökt fundera hur du kan få folk som tittar på videon att fortsätta till din sajt (om det är relevant förstås)

    SEO är INTE viktigast, trafik är viktigast!

    Det är bra att tänka på SEO hela tiden när du jobbar med marknadsföring, men du ska inte glömma bort att SEO bara är en del av marknadsföringen. I ditt fall borde du inte fokusera på SEO på din video (för den är obefintlig) utan du borde fundera på hur du kan attrahera den trafiken och tjäna pengar på dom.

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Länkar från Youtube skickar ingen styrka till din sajt.
    Om du har 120.000 views på din video hade jag skitit i länkstyrkan och försökt fundera hur du kan få folk som tittar på videon att fortsätta till din sajt (om det är relevant förstås)

    SEO är INTE viktigast, trafik är viktigast!

    Det är bra att tänka på SEO hela tiden när du jobbar med marknadsföring, men du ska inte glömma bort att SEO bara är en del av marknadsföringen. I ditt fall borde du inte fokusera på SEO på din video (för den är obefintlig) utan du borde fundera på hur du kan attrahera den trafiken och tjäna pengar på dom.
    Tack att du skriver det. Jag är medveten om vad du säger och håller med om det till fullo. Det är bara det att om jag kan få en väldigt STARK länk PLUS all denna trafik, är ju det bättre än ENBART trafik... Jag vill kunna få ut så mycket som möjligt av det jag har och då är det ju inte bra att utesluta en potentiell resurs? Sedan är jag i ett stort behov av riktigt starka (relevanta) länkar då jag ämnar att ranka på ett apsvårt nyckelord som har 7,5 svenska mille sökningar i månaden. Varje stark länk är ju förstås värdefull... Nu var det ju så att den hade PA47 MEN TF0. Jag litar nog i det här sammanhanget (eller generellt) mer på Majestic (och kanske AHREF) än Moz.

    Sedan måste jag erkänna att jag upplever att trafiken är väldigt avtagande på senare tid. Jag har bara fått 45 subs genom en "subscribe me" länk på låt oss säga 7-10 månader. Alltså i "beskrivningen" för klippet.. Och det är ju inte så jättebra kanske. Enligt Youtube saknar jag dessutom rättigheter till att dra in pengar genom annonser då jag saknar rättigheter till innehållet.

    Detta var från början inte tänkt som något att tjäna pengar på utan en plojvideo som jag satte ihop som student för typ 8 år sedan. Men idag, när den fick ett så oväntat stort genomslag vill jag kunna få någon typ av förtjänst på den. Det var ju inte direkt någonting jag förväntade mig då. Om SEO är den enda möjliga förtjänsten så ser jag det också som ett potentiellt alternativ... Min fråga, mer specifikt var väl kanske om man kunde få do follow länkar exempelvis genom "annotations" funktionen (eller någon annanstans) i klippet? Men det kanske inte går... Jag vet inte.

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
    Min fråga, mer specifikt var väl kanske om man kunde få do follow länkar exempelvis genom "annotations" funktionen (eller någon annanstans) i klippet?
    Nej. Det går inte att få en länk utan nofollow från YouTube.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. youtube konton
    Av poffemoffe i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-09-18, 08:37
  2. Länkar från youtube
    Av Martin_G i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-10-08, 21:55
  3. Youtube ranking
    Av Anders Tibbling i forum Sociala medier
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-10, 23:26
  4. Youtube för företag
    Av Michael Åstmar i forum Sociala medier
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 20:31
  5. YouTube i SERPen
    Av Hans i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 17:49