Resultat 1 till 4 av 4

Validering av din länk

  1. #1
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    En del av de kataloger som man kan föreslå sin länk till vill följande:
    "För att validera din länk måste du lägga in
    följande html kod på den url du har angivit
    här över, innan du skickar in detta"

    Är detta detsamma som att de vill ha/kräver en motlänk? Vad säger etiketten om man ska låta motlänken ligga kvar efter att man fått sin länk upplagd?

    Varför jag frågar kring detta är därför att jag har utgått ifrån den utmärkta lista som finns (på forumet) med svenska, sökmotorvänliga kataloger. Där står det listat om motlänk krävs. Men många av de kataloger som är listade där har inte detta krav (utskrivet iaf).

    Förstår ni vad jag menar? Jag är inte helt inne på all vett & etikett för nätet och vill därför be om hjälp.

    Tack på förhand!
    H/ Anders

  2. #2
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Jag har en anställd som jobbat lite med listan. Den är tyvärr lite ouppdaterad. En del av de kataloger som inte krävde tillbakalänk från början kräver nu det. Ska kolla om hon markerade vilka.

    Det du skrev ovan låter som om de vill ha en tillbakalänk. Katalogen vill självklart att du ska låta din tillbakalänk ligga kvar. Hur många som verkligen gör det vet jag faktiskt inte.

  3. #3
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Om tillbakalänk krävs kommer du normalt inte förbi registreringen om du inte lagt in länken med den extra kod som anges. Scriptet gör en koll mot din sida direkt och godkänner inte registreringen om koden saknas. phpLD fungerar normalt på det sättet i alla fall.

    Och ja, det är givetvis så att det handlar om länkbyte och att länken inte ska plockas bort efter registrering. En del katalogscript har länkvalidering och noterar ägaren av katalogen att du tagit bort länken tillbaka så försvinner med säkerhet din länk i katalogen också.

  4. #4
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Och ja, det är givetvis så att det handlar om länkbyte och att länken inte ska plockas bort efter registrering. En del katalogscript har länkvalidering och noterar ägaren av katalogen att du tagit bort länken tillbaka så försvinner med säkerhet din länk i katalogen också.
    Ok, tack. Känns ganska självklart när man fått svaret, men det är lika bra att fråga...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 46
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 23:35
  2. 2 problem med css meny
    Av Obbe i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 21:09
  3. Länk till Webbutveckling.org
    Av koFFiii i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 20:59
  4. bortglömd länk
    Av Magnus-SEO i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 10:34
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55