Resultat 1 till 12 av 12

Hemsida/Artist/Google

  1. #1
    Anthonios avatar
    Anthonio Anthonio är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    3
    Hej och tack för ett trevligt forum! Jag är helt "ny" här och detta är mitt första inlägg. Att kalla mig amatör är inte rätt. Jag är det man är innan man är en amatör.. Dvs. jag kan inget alls!
    Däremot vill jag lära mig om hur jag på bästa möjliga sätt, kan få en hemsida/artist att synas på dom olika sökmotorerna. Vi har en helt fantastik hemsida som är att jämföras med "the best of the very best". Vi säljer inga produkter utan det är frågan om ren artistlansering. Vi vill hamna "överst" när man söker på artisten. Men naturligtvis vill vi även att andra "ord" i hemsidan skall "dra" besökare till sidan. Hur får vi till att börja med ut sidan på dom olika sökmotorerna. Saken är att den finns har vi sett, men långt, långt fram... Kan nån ge mig lite tips som är kostnadsfria till att börja med.
    Jag tackar stort på förhand och ber om ursäkt om jag nu hamnat i fel forum...
    Mvh,
    Anthonio

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Två delar. Ett lokal optimering vilket säkert någon kan tipsa dig en guide för.

    Del två är att få inlänkar med rätt nyckelord i ankartexten. Rätt nyckelord har du säkert bättre förutsättningar för att gissa än jag genom att du kan branschen.

    Inläkarna däremot är ett jobb att få. Det finns massor av metoder för det. En metod som är arbetsam men som fungerar mycket bramed Google är att i tur och ordning e-posta och tipsa alla sajter på samma områden i katalogen.sunet.se och skriva ett personliga e-post där du ber dem att länka er.

  3. #3
    Anthonios avatar
    Anthonio Anthonio är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    3
    Ett lokal optimering vilket säkert någon kan tipsa dig en guide för.

    Antar att du då menar att marknadsföra platsen?

    [I]Inläkarna däremot är ett jobb att få. Det finns massor av metoder för det. En metod som är arbetsam men som fungerar mycket bramed Google är att i tur och ordning e-posta och tipsa alla sajter på samma områden i katalogen.sunet.se och skriva ett personliga e-post där du ber dem att länka er.[/I

    Där förstår jag inget...(Jag ber om ursäkt för min okunskap). Menar du att jag skall kontakta sunet.se och be dom uppmärksamma (ha med sidan) så att andra kan länka sig till vår sida? Hur och till vem skall vi skriva personliga E-mail? Det här är verkligen svårt.. Men tack ändå på förhand.

  4. #4
    m4gnuss avatar
    m4gnus m4gnus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    47
    Hej
    Ett tips är att du börjar med att läsa på lite om grunderna. Kolla in någon av nybörjarguiderna i denna tråd:
    http://www.seo-forum.se/allmaen-seo-...jarguider.html

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Anthonio
    Ett lokal optimering vilket säkert någon kan tipsa dig en guide för.

    Antar att du då menar att marknadsföra platsen?

    [I]Inläkarna däremot är ett jobb att få. Det finns massor av metoder för det. En metod som är arbetsam men som fungerar mycket bramed Google är att i tur och ordning e-posta och tipsa alla sajter på samma områden i katalogen.sunet.se och skriva ett personliga e-post där du ber dem att länka er.[/I

    Där förstår jag inget...(Jag ber om ursäkt för min okunskap). Menar du att jag skall kontakta sunet.se och be dom uppmärksamma (ha med sidan) så att andra kan länka sig till vår sida? Hur och till vem skall vi skriva personliga E-mail? Det här är verkligen svårt.. Men tack ändå på förhand.
    Kan du få länkar från webbplatser inom samma område så är det bra. katalogen.sunet.se innehåller säkert en relevant kategori. Besök webbplatserna i denna kategori och där dessa sajter har sidor med länkar kan du tipsa webbplatsen om er webbplats.

  6. #6
    Anthonios avatar
    Anthonio Anthonio är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Kan du få länkar från webbplatser inom samma område så är det bra. katalogen.sunet.se innehåller säkert en relevant kategori. Besök webbplatserna i denna kategori och där dessa sajter har sidor med länkar kan du tipsa webbplatsen om er webbplats.
    Ok, vi är nu i full gång! Men om jag snabbt, mycket snabbt, behöver få den aktuella artisten och hemsidan som "nummer 1" på Google, dvs. högst upp, hur kan jag få det snabbast? Jag behöver en lätt snabb väg. PM mig, så kan vi gå vidare. Det är akut. Stort tack på förhand.

  7. #7
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Om det vore så väl att det bara gick att hamna 1a snabbt och enkelt!

    Att komma 1a i Google är inget som går att lösa så "akut". Det kräver oftast mycket jobb, men beroende på hur populär artisten ifråga är kan det vara enklare. En okänd artist som ingen annan skrivit om någonstans har ni givetvis en bättre chans att hamna högt på.

    Jag rekommenderar i detta akutläge att ni köper Googles sponsrade länkar. Det är de sökresultat som visas överst på en blå bakgrund, samt i listan till höger om de vanliga sökresultaten

    Gå till google.se. Längst ner finns en länk som heter annonseringsprogram. Klicka där, och välj sedan Google Adwords. Där kan ni registrera er och ange ord för vilka ni vill hamna bland de sponsrade länkarna. Man betalar bara för de gånger någon klickar på länken. Det handlar om 1 - några kronor per klick.

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vi är några företag som sysslar med med optimering
    Men ibland, om inte konkurrensen är allt för hård, kan ett enda inlägg i en blogg hjälpa till en hel del.

  9. #9
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...

  10. #10
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Beroende på om det är en välkänd artist eller en ny, relativt okänd så bör du kanske sänka dina mål något. Är det lite konkurrens på "artistnamn" så bör det inte vara några problem att komma nr ett eller topp tio relativt snabbt. Annars blir det knivigare och tar lite längre tid.

    Du får gärna berätta hur konkurrensen ser ut. Dvs hur många sidor som kommer upp om du söker på "artistnamnet" på Google.

    Vill du får du gärna skicka ett PM (personligt meddelande) till mig om vilken artist det rör sig om. Dels för att jag är nyfiken och dels för att det är lättare at ge tips om man vet vad det rör sig om...

    Peter: tänkte säga det samma

  11. #11
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Wow - detta måste vara rekord. 4 svar på 5 minuter...

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo det var många Elvis. Kan kanske beror på, om det är "rätt" artist att man kan tänka sig göra arbetet för skojs skull.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)