Resultat 1 till 6 av 6

Tappar placering vid försäljning?

  1. #1
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    Jag har en sida med både en .com och en .nu adress. Sidan har jag jobbat hårt med för att komma bra till på google när man söker på ett specifikt ord, (samma som sajtens namn) Sidan ligger ute med .com adressen. .nu adressen är bara redirect kopplad. Nu är det en som vill köpa min .com adress (alltså endast domännamnet). Kan jag då på något smidigt sätt hålla kvar min position på google om jag endast använder min .nu adress? Jag har hört om något som heter 301 direct? kan jag använda det om jag nu säljer .com adressen? Om inte, vad är bästa lösningen?
    /Alfons74

  2. #2
    Obbes avatar
    Obbe Obbe är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Helsingborg (sundets pärla)
    Inlägg
    176
    Redirect 301 är tex om nån går in på domän.com kommar man till domän.nu
    Eller bra om du ändrar plats gör du även en redirect 301. Tex bytar ändrar plats på en fil eller liknande vet sökmotorerna att filen är ändrad dit. Å den gamla filens tas väck ur deras index.

    Så du kan ju inte redirect adressen från .com till .nu(om köparen inte gör nåt med domänet går det ju inte annars)

    Om jag nu förstått dig rätt.

    En fråga kanske dum? Men är det smart att sälja .com domän om det är som du skriver du ligger bra till ordet och ordet är samma som domännamnet.

  3. #3
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Obbe
    En fråga kanske dum? Men är det smart att sälja .com domän om det är som du skriver du ligger bra till ordet och ordet är samma som domännamnet.
    Det beror på om jag får bra betalt. Har ingen erfarenhet på hur man värderar en sajt. Någon som vet eller har förslag på hur man räknar fram en siffra.

    Mvh
    Alfons74

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det beror helt och hållet på siten. Generellt ser man att det brukar vara 12 månadsvinster. Är det en mer etablerad site kan man få betalt upp till 48 månadsvinster, och mer därtill. Allt beror på hur starkt marknadsförd en sida är (känner folk igen siten), hur framtidsutsikterna ser ut vad gäller inkomster osv

    cya,
    /PatrikB

  5. #5
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    en dum fråga kanske , men vad menar du när du säger 12 månadsvinster?

    Mvh
    Alfons74

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Intäkter - kostnader = vinst

    12 månader vinst är vad som blir kvar efter 1 år.

    Jag skulle säga att det är intäckterna som styr hur mycket sajten är värd inte vinsten.

    Kostnaden varierar beroende var man lägger sin sajt. Det kan ju vara så att jag redan har min drift täckt och den nyinköpta sajten bara genererar vinst.

    Det är ju också så att en sajt kan stå på toppen och inte har någon mer tillväxt potenial. Då kan man inte få någon tillväxt på den i framtiden.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Placering på google?
    Av Ted i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 17:47
  2. Sökmotoroptimerare sökes för fast anställning, placering Malmö
    Av Andreas i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 12:07
  3. Adwords placering.
    Av Tomas C i forum Google AdWords
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 22:31
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 23:05
  5. Sidans placering Vs antal träffar
    Av creo i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 23:55