Resultat 1 till 3 av 3

Bra eller dåligt med material från ezinearticles?

  1. #1
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Hej,

    Att duplicerat innehåll riskerar att straffas av Google är ju känt. I syfte att få ytterligare mer meningsfullt material på en av mina siter funderar jag dock på att använda publicerat material från EzineArticles - det ärju en feature på deras site, att man har tillåtelse att kopiera en artikel så länge man inte ändrar dess innehåll.

    Att jag ger "konkurenten" som skrev artiklen några gratislänkar kan jag leva med, men frågan är om detta stjälper mer än det hjälper avseende min webbplats övergripande rakning hos Google?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har ett par sådana gratisartiklar på en sida jag har och har inte märkt något.

    Tror inte det spelar någon större roll men om det bara är content du vill ha så kanske det är bättre du betalar någon att skriva det till dig.

    Det bästa är ju dock att du skriver unika och mycket värdefulla artiklar som drar inlänkar naturligt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Precis, gratis artiklar skadar inte, nej, tvärtom. De kan istället förbättra index-sidans färskhet. Men bara så länge man inte spammar upp sidan med en massa information hit och dit som inte har nånting, eller väldigt lite att göra med sidans övriga innehåll. Att blanda unikt innehåll med kopierat innehåll kan ge ett helt underbart resultat.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)