Resultat 1 till 3 av 3

Mest rankningsstarka sociala nätverket

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    I alla fall jag har aldrig uppfattat att länkarna från de sociala nätverken ger något med Google och det verkar ju heller inte rimligt att de ska göra det. Dock ger de ju faktiskt lite trafik och man har ju alltid den där förhoppningen om att hundratals bloggare ska upptäcka en artikel och blogga om den (inte för det har hänt än).

    Som en del av min snälla policy efter att ha surat över länkar i sitemaps m.m. tänkte jag dock dela med mig av ett stycke kunskap som kan vara intressant.

    Den mest rankningsstarka av de sociala nätverken är i min erfarenhet Vigillar.

    Det kan kanske tyckas lite konstigt med tanke på att den inte använder relevanta URL-namn. Men som vi alla vet är ankartext på inlänkar viktigt och alla artikeltips som postas på Vigillar marknadsförs på en annan sajt som han som gjort Vigillar har.

    Jag tror att det är orsaken. Sedan är ju Vigillar byggd på Drupal och sajter som kör Drupal får väldigt fina länkar från länkkataloger för Drupal.

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Hmm.. Tanken med sociala nätverkssidor som Vigillar, Digg mfl har väl aldrig varit att "få en länk" från dem???

    Nej, de är ju till för att höja upp intressanta nyheter=besökare. Om man har tur ger det dessutom lite inlänkar, eftersom fler får upp ögonen för den intressanta artikeln.

    Och för det ändamålet har färskpressad.se visat sig vara bäst av de jag testat...

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nej precis. Jag delar din uppfattning. Tyckte ändå att det var värt att påpeka att länkarna inte är värda något eftersom det stoppas in en del konstiga saker.

    Det jag syftade på här är att om de är rankningsstarka så kan de användas för att marknadsföra din artikel på sökmotorn. Din nya sajt kanske inte rankar bra men tipset om artikeln på Vigillar gör det om den når första sidan och därmed får tipset trafik från Google. Trafiken går vidare till din sajt.

    När det gäller generellt där tipset inte har rankat på ett bra sökord har jag personligen fått ut mest av Digga. Men nätverken har alla lite olika kultur och personer så det kan säkert variera beroende av vad man normalt postar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)