+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Linkvault första tråden!

Har provat linkvault nu och kan redan säga att jag e imponerad av programmet Eftersom jag gillar att variera, hehe så är denna gång min presentation skriven på engelska: Linkvault Presentation

Uppdaterat! finns nu en artikel på svenska också: Om LinkVault

Men den här tråden ska användas till att diskutera LV så posta gärna era efarenheter av LV här, det finns nog mycket för oss alla att lära!
    Senast redigerad av Marcus Westberg den 2006-06-17 klockan 13:24.

Reg.datum
    feb 2006
    Har testat LV lite grann. La upp ett keyword och fyllde i att jag ville ha 5 länkar / dag. Första dagen fick jag, dessa (har ändrat domännamnet)

Inte precis vad jag hade drömmt om riktigt, 5 stycken PR:0 sidor med livePR:0 och som är sökresultat t.o.m.

Får hoppas den ger mig lite bättre länkar snart.

Hehe, för mig var det tvärtom. Dom första länkarna jag fick var enbart bra länkar...

Men kvaliten på inlänkar skiftar ju..

Reg.datum
    feb 2006
    Ok, ska snart köra igång detta.

Om man har typ 2 tusen coop weight, kan man få 20 länkar på dag då av LinkVault om man ändrar till det programmet istället? Eller 5 tusen weight?

Man får ca 20 nya länkar p/dag ända tills en vaultage e uppfylld då det stannar. hehe annars hade det vart bra om det fortsatt hela tiden.

Men ta några kvalitets sidor o joina, you will love it!

Reg.datum
    mar 2006
    Jag har kört link vault på en site sedan 2 veckor så jag har inte så mycket erfarenhet. Jag har fått ca 30 länkar hittills. Min sida är PR3 och änkarna jag fått hittills har varit dåliga, PR0 och endel inte cachade av Google. Ingen av länkarna har dykt upp som back links i Yahoo eller MSN än men det kommer nog.

Nu de senase dagarna har jag börjat få en del bra länkar. Fick en PR3 länk idag (tror det är en av Marcus Wesbergs sidor faktiskt, billänkar eller liknande). Mina vaultage är snart slut så jag får se hur lång tid det tar att få nya. Jag har lagt till annonsplats på 10 sidor till för en vecka sedan för att försöka få mer PR men än har de inte hittats av LV än.Hur lång tid ska det ta? Hoppas jag får mer vaultage snart.

Jag anlitade en Indier som heter Sunil idag som manuellt ska lägga upp min site på 325 directories. Jag har läst en del på DP forum och han rekomederas där. Marcus hade du anlitat Sunil? Funkade det bra? Har funderat på att köpa ett par PR5 länkar av han också. Har du köpt länkar också?

Reg.datum
    mar 2006
    "Jag har lagt till annonsplats på 10 sidor till för en vecka sedan för att försöka få mer PR" För att försöka få mer vaultage skulle det stå.

Reg.datum
    feb 2006
    Jag kan rekommendera Sunil. Han är en av mina partners och har gjort en hel del länkbygge både till mig och en del av mina amerikanska kunder.

Jag har nu 17000 Coop weight efter att ha lagt till en till sida. Man får alltså endast 20 per dag på sitt linkvault konto? Eller är det 20 per dag per annons? Jag har typ 60 annonser som ska ha länkar, rädd för att det ska ta en väldigt lång process om jag bytar system.

Reg.datum
    mar 2006
    Jag har inte fått några nya vaultage poäng på en vecka. Nu är dom slut så det är väl färdiglänkat om jag inte råkar få nya.

Reg.datum
    feb 2006
    Eller är det 20 per dag per annons? Jag har typ 60 annonser som ska ha länkar, rädd för att det ska ta en väldigt lång process om jag bytar system.
    Det är 20 länkar / dag / url, och du kan endast ha 3 anchortexter / url.
    Så med 60 URLer blir det altså 60x20 länkar / dag.

Reg.datum
    feb 2006
    Det är 20 länkar / dag / url, och du kan endast ha 3 anchortexter / url. Så med 60 URLer blir det altså 60x20 länkar / dag.
    Då är det givet! LinkVault here I come

Tack för info.

Reg.datum
    feb 2006
    Finns dock en gränns på hur många URL:er man kan lägga till, är typ 40-60 eller nått.

Reg.datum
    feb 2006
    Jag har en fråga om vaultage. Ökas den hela tiden? Igår hade jag 3.700 och idag var den uppe på 5.000.

Så undrar jag också hur jag ska lyckas göra av med den om det nu är så att den ökar hela tiden. Om denna ökning håller i sig blir det en ökning med runt 600 / vecka.

Skrev upp mig for 1 timme sedan och fick nu 65 antar eftersom ni pratar 1000 tal sa ar det inte bra eller ?

Reg.datum
    feb 2006
    Det tar tid, lång tid ...

Men du behöver en sajt med rätt bra PR och som har hundratals sidor cachade i Google.

Reg.datum
    mar 2006
    Och jag fick just en site och länkar "approved" .... det lite speciella med denna site är att den kör ASP.NET .... hittade en "workaraound" på problemet, då de egentligen endast är ASP och PHP som är alternativen

Dock har denna siten inte "några hundra" sidor i google-indexet, men man kan ju hoppas att det ger "lite grann".

cya,
    /PatrikB
    SEO Systemet | Twitter: Patrik Berggren

Reg.datum
    mar 2006
    Lite frågor om LinkVault och sektionen - Organize Links.

Vad betyder "Max Links per Day"?

Om det står en 1:a har man då valt att endast visa länken på 1 annan site?

cya,
    /PatrikB
    SEO Systemet | Twitter: Patrik Berggren

Jaha ja min sida har inte sa manga sidor sa en sida med mer sidor ar battre alltsa ok skall kolla om jag hittar en.

Reg.datum
    feb 2006
    Vad betyder "Max Links per Day"?

Om det står en 1:a har man då valt att endast visa länken på 1 annan site?
    Det är hur många länkar du får per dag. Men eftersom ungefär hälvten är skräp kan du sätta 10 eller 20 tycker jag. Om det är till en ny sida räcker nog 5, man får vara mer försiktig då.

Reg.datum
    jun 2006
    Nu är även jag en LinkVaultare!
    Ska bli intressant att se hur detta utvecklas. Tyvärr sitter jag inte på någon tung sajt som ger mycket vaultage å andra sidan har jag sjukt mycket tålamod och tänker långsiktigt
    Mycket bra och informativ tråd det här som fick upp mina ögon för detta verktyg.
    [SIZE="2"]Blogg - Prylar & Design - smarta och snygga prylar

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. LinkVault och SurfTown
    Av Princip i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 17:15
  5. Första tråden ...
    Av Patrik Berggren i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 18:41